قیمت جدید خودرو در بازار تهران تابع عوامل گوناگونی است که هر یک خود از سایر فاکتورهای بیرونی، تاثیر می پذیرند. با نگاهی موشکافانه به سیر قیمت خودرو در مدت اخیر، متوجه خواهید شد که نرخ های دیگر بر پایه قیمت گذاری مبدأ کارخانه نبوده و از عوامل دیگری تاثیر پذیرفته اند.
به واقع دیگر این قیمت گذاری کارخانه ای نیست که قیمت ها در بازار خودرو را تعیین می کند، بلکه سایر عوامل موجود در بازار (که باید آن ها را به عنوان عوامل فرعی بشناسیم)، نقش آفرین بوده و اتفاقا نقش قیمت کارخانه ای را به مراتب کمرنگ تر ساخته اند.
در مدت اخیر کار به جایی رسید که به جای آن که قیمت جدید خودرو در بازار تهران را تابعی از نرخ ثابت کارخانه ای بدانیم، این نرخ بازار آزاد بود که قیمت گذاری کارخانه ها را سمت و سو می بخشید.
اما در این مطلب بر آن هستیم تا عوامل تاثیرگذار بر قیمت جدید خودرو در بازار تهران و نقش خودروهای داخلی در بازار را دنبال کنیم. محاسبه افت قیمت خودرو نیز تا حدودی تابع عوامل تاثیرگذار بر قیمت های خودرو در بازار است. برای محاسبه قیمت خودروی خود می توانید از فرمون ایکس به عنوان یک برنامه استعلام خلافی خودرو و سایر امکانات استفاده نمایید.
عوامل قیمت جدید خودرو در بازار تهران
1- قیمت ارز موثر بر قیمت جدید خودرو در بازار تهران
در صورتی که قیمت ارز در ثبات باقی مانده و جهش های ناگهانی نداشته باشد، می توان پیش بینی کرد که قیمت جدید خودرو در بازار تهران روی یک خط صاف یا حداقل بسیار کم شیب باقی بماند. اما بدیهی است که با افزایش نرخ ارز، باید انتظار داشته باشیم که قیمت جدید خودرو در بازار تهران نیز بلافاصله اوج بگیرد. این چیزی است که پیشتر نیز تجربه کرده ایم و می توان به راحتی با الگوی آن، نسبت به شکل گیری قیمت ها در زمان پیش رو، انتظار داشته باشیم.
2- میزان تولید کارخانه های خودروسازی داخلی
در صورتی که خط تولید کارخانه های خودروسازی داخلی، تیراژ مناسبی در خروجی خود داشته و عرضه در بازار به حد مقبولی برسد، قیمت جدید خودرو نیز نمی تواند جهش آن چنانی به خود بگیرد. در حقیقت زمانی که عرضه در بازار به شکلی موثر اتفاق بیفتد، جولانگاه دلالان کمرنگ شده و نرخ گذاری غیرواقعی صورت نمی گیرد. اما اگر کارخانه های خودروسازی داخلی موفق به عرضه خودرو در حجم مورد انتظار نشده و فروش های متناسبی نیز ارائه ندهند، قیمت های جدید ناشی از عرضه محدود، با افزایش همراه خواهند بود.
کارخانه های خودروسازی در چند ماه گذشته، تلاش مضاعفی برای ایجاد طرح های پیش فروش و فروش ویژه انجام داده و تا حدودی توانستند بر وضعیت برآشفته بازار، مهار نسبی ایجاد کنند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که اگر معادلات خودروسازان به شکلی موثر پیش نرفته و قادر به تحویل به موقع خودروهای ثبت نامی نباشند، این مبالغ دریافت شده از متقاضیان خرید خودرو و ثبت نام های صورت گرفته، به شکلی معکوس عمل کرده و بدتر به قیمت های در بازار آزاد دامن خواهد زد.
از یاد نبریم که بازار خودروی تهران، مدت زمان پرالتهابی را سپری کرده و در این شرایط خیلی زودتر از دوران ثبات دراز مدت، به تنش قیمتی وارد خواهید شد. در حقیقت این آتش زیر خاکستر است که در بازار خودروی تهران ساکت مانده و با کمترین تلنگری دوباره خود را رها خواهد ساخت.
3- قیمت جهانی خودرو موثر بر قیمت جدید خودرو در بازار تهران
اگر چه به نظر می رسد که قیمت خودروهای داخلی باید تنها تاثیرگذار از عوامل داخلی باشد، اما در حقیقت بسیار از فاکتورهای بیرونی نیز بر این حیطه اثر خواهند گذاشت. به عنوان مثال قیمت جهانی خودرو، می تواند در کوتاه مدت باعث تکان هایی در قیمت جدید خودرو شده و حتی به شکلی کاذب آن ها را افزایش دهد.
این موضوع البته توجیه منطقی نیز دارد؛ با افزایش قیمت ها در بازار خودروهای خارجی، عدد متقاضیان خرید خودروی داخلی افزایش می یابد. فردی که تا دیروز قادر به خرید خودروی خارجی مورد علاقه خود با A تومان بوده است، امروز بودجه خود را برای خرید خودروی خارجی نامتناسب دیده و این بودجه را ناچار به سمت خرید از بازار داخلی هدایت می کند. به این شکل متقاضیان خرید جدید از خودروهای ساخت داخل، شکل می گیرند. این متقاضیان با بازاری روبرو هستند که عرضه خودرو در آن محدود بوده و فضا را برای مانور قیمتی دلالان باز می کنند.
به این صورت تاثیرپذیری قیمت ها در بازار آزاد تهران از نرخ خودروهای خارجی را می توان درک کرد و احتمالا توان کنترل آن ها نیز با برنامه ریزی های سازماندهی شده، وجود خواهد داشت. باید دید که خودروهای داخلی در بازار چه نقشی را بازی می کنند.
سخن آخر
اگر چه عوامل بسیاری در تعیین قیمت های بازار آزاد اتومبیل، ایفای نقش می کنند؛ اما این بدان معنا نیست که ورود دستگاه های مسئول، شورای رقابت و حتی قانون گذار بی فایده باشد. اتفاقا در چنین اوضاعی آزاد سازی قیمت ها یا ورود قاطعانه دستگاه های ناظر و ذی ربط، می تواند به شکلی اوضاع را در دست گرفته و از غیر منطقی شدن نرخ ها، جلوگیری به عمل آورد.
طراحی ظاهری برلیانس در کنار مشخصات فنی برلیانس، یکی از آن فاکتورهایی است که باعث خوش اقبال شدن و مقبول افتادن این خودرو شده است. در حالی که خودرو های داخلی همچنان با طراحی های قدیمی و خسته کننده تولید می شوند، طراحی ظاهری برلیانس توانسته است به خوبی نظر بخش اعظمی از مردم را جلب کند. انصافا هم وقتی به ظاهر این خودرو نگاه می کنیم، به خوبی می توانیم زیبایی های ظاهری آن را درک کنیم و از چهره و نمای بیرونی آن لذت ببریم. امروز می خواهیم طراحی ظاهری برلیانس های مختلف را با هم بررسی کنیم. البته حین خرید خودروی برلیانس حتما باید افت قیمت خودرو را در نظر بگیرید. در صورتی که مایل به دانستن قیمت نهایی خودروی خود هستید، می توانید از اپلیکیشن فرمون ایکس که در ضمن برنامه خلافی خودرو نیز می باشد، استفاده کنید. این بررسی را از دست ندهید.
طراحی ظاهری برلیانس H330
اگر بگوییم طراحی ظاهری برلیانس در مدل های مختلف متاثر از همکاری این شرکت خودروساز چینی با شرکت BMW است، نه دروغ گفته ایم و نه اغراق کرده ایم. با این وجود شرکت خودرو سازی برلیانس تلاش کرده است که در این الگوبرداری زبان طراحی مخصوص خود را نیز حفظ کند و یک کپی کننده صِرف نباشد. الحق هم که در این امر موفق عمل کرده است. این موضوع به ویژه در قیاس با قیمت برلیانس بسیار قابل توجه است.
نمای روبروی برلیانس H330، یعنی جلو پنجرهای با خطوط نسبتا عمودی (مشابه با خودروهای بی ام و) و نوار کرومی T شکل که جلو پنجره را به دو تکه تقسیم کرده است، نمایی خشن و جسور را به این خودرو داده است. در سایر قسمت ها نمای جلویی این مدل از برلیانس خطوط حجم دهنده و شارپ، طراحی حجیم و پفکرده ای به خودرو داده است. مه شکن های دایره ای شکل نیز به خوبی در بین خطوط زیرین سپر جای گرفته اند و نمایی زیبا و فتوژنیک را به ارمغان آورده اند. همچنین چراغ های جلو با سایر بخش های خودرو به خوبی هماهنگ هستند. گرچه جای خالی چراغ های روشنایی در روز (دیلایت) در این بخش از طراحی ظاهری برلیانس H330 احساس می شود. نمای جانبی این خودرو نیز با خطوط زیبایی طراحی شده است. این خطوط از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده اند و بدنه خودرو را از یکنواختی نجات داده اند. هر چند این خطوط در نمای جانبی برلیانس H330 دیده می شود، اما همچنان باید گفت که طراحی برلیانس در عین سادگی و زیبایی، بسیار محتاطانه نیز هست. بی تردید رینگ های آلومینیومی و تایرهای کوچک با عرض ۱۹۵ میلی متر در این سادگی و زیبایی نقش دارند.
وقتی به نمای پشتی برلیانس H330 نگاه می کنیم، باید بگوییم که خیلی به روز و پر جلوه نیست. کمی که با دقت نگاه کنیم به خوبی متوجه می شویم که نمای پشتی برلیانس H330 تا حدی شبیه نیسان تیانا است و دقیقا برعکس نمای جلویی، جسارت بسیار کمتری در طراحی دارد. چراغ های عقب H330 با یک خط افقی به هم وصل هستند که لوگوی نسبتا بزرگ پارسخودرو را نیز در خود جای داده اند. جالب است بدانید که طراحی سپر عقب این خودرو دو گانه است و در پایین تداعی کننده دیفیوزر است.
طراحی ظاهری برلیانس H320
H320 به عنوان یک هاچ بک خوش چهره و زیبا به خوبی خود را در دل جوان تر ها جای داده است. این هاچ بک جمع و جور با طول، عرض و ارتفاع 1758، 1460 ،4210 میلی متر در سگمنت C قرار می گیرد. طراحی این هاچبک زیبا توسط موسسه طراحی پینین فارینا انجام شده است. طراحی ظاهری برلیانس H320 یک طراحی اسپرت و جوان پسند است. همین عامل نیز سبب شده است این مدل از برلیانس در مقایسه با سایر مدل های این خودرو، فروش بالاتری داشته باشد.
اگر بگوییم که خطوط تند روی کاپوت در نمای جلویی این برلیانس با طراحی جسورانه چراغ ها و سپر خودرو کاملا هماهنگ و سازگار است، اغراق نکرده ایم. همین طراحی خاص باعث شده است که طراحی ظاهری برلیانس H320 بسیار جذاب و فریبنده باشد. رینگ های 15 اینچی و گلگیر های حجیم نیز در نمای جانبی این خودرو، خودنمایی می کنند. بر خلاف H330 که خیلی نمای پشتی جالب و جذابی ندارد، نمای پشتی برلیانس H320 زیباترین بخش طراحی ظاهری این خودرو است تا جایی که برخی از کارشناسان معتقدند که این طراحی برگرفته از سری1 BMW است.
طراحی ظاهری برلیانس H220
بسیار معتقدند که طراحی ظاهری برلیانس H220 در مقایسه با سایر مدل ها بسیار ضعیف است و از لحاظ سر و شکل ظاهری گیرایی چندانی ندارد. اگر این ادعا را نیز قبول کنیم، دلیل آن را باید در قیمت این خودرو جست و جو کنیم. مسلما به همان اندازه که پول می دهیم، از فاکتور های خوب هم بهره مند خواهیم شد. لذا گیرا نبودن طراحی این مدل از برلیانس احتمالا ناشی از قیمت پایین تر آن است.
بین اجزای مختلف در نمای جلویی این خودرو، تناسب چندانی وجود ندارد. مثلا بین چراغ های جلو با بخش جلو پنجره فاصله مناسبی رعایت نشده است. اساسا نوع طراحی بخش جلو پنجره این خودرو چندان جالب نیست. این بخش می توانست به جای حالت هلالی و نه چندان جذاب فعلی از حالت کشیدهتر و جدی تری برخوردار باشد و نقش یک پل اتصال را میان دو چراغ جلوی این خودرو ایفا کند. همین ایرادات نیز در نمای پشتی و عقبی خودرو دیده می شود. در نمای پشتی، طراحی نامناسب چراغ های عقب، از زیبایی طراحی ظاهری برلیانس H220کاسته است. خوشبختانه در نمای کناری و جانبی خودرو، اوضاع بهتر و قابل قبول تر است. با این وجود این خودرو می توانست بسیار بسیار بهتر از این طراحی شود. شاید دلیل اینکه خودروساز چینی روی طراحی این مدل از برلیانس خیلی سخت گیرانه عمل نکرده است، قیمت پایین تر آن است. در کل طراحی سر و شکل ظاهری خودروی برلیانس h220 بسیاره ساده و کم جزییات است.
طراحی ظاهری برلیانس H230
برلیانس H230با یک اتاق جمع و جور در دسته سدان های اقتصادی کوچک قرار می گیرد. گفته شده است که این خودرو حاصل کار طراحان یک شرکت ایتالیایی است. با توجه به اینکه ظاهر این خودرو فراز و فرود ها زیادی در مقایسه با سایر مدل های برلیانس ندارد، این احتمال که توسط همان ایتالیایی ها طراحی شده باشد، بسیار زیاد است. در نمای جلویی برلیانس H230 خطوطی در اطراف قسمت های مختلف همچون چراغ ها، مه شکن ها، کاپوت و جلو پنجره وجود دار که می توان گفت در هماهنگی خوبی با هم هستند. خط های شکسته باعث حجیم تر جلوه دادن قسمت جلویی این خودرو شده است. جالب این است که هنگام عبور از خیابان و وجود سایه روشن روی قسمت های مختلف بدنه جذابیت ظاهری خودرو بیشتر می شود.
قیمت برلیانس در بازار آن هم در بازاری که آشفتگی و بی سرو سامانی زیادی را هر روز و هر لحظه تجربه می کند، خیلی چنگی به دل نمی زند. انواع خودروی برلیانس، به عنوان خودرویی که مونتاژ ایرانیِ تولیدات خودروی شرکت چینی است در ابتدای ورودش با قیمت تقریبا بین 50 تا 70 میلیون تومان به فروش می رسید. برلیانس از جمله خودروهایی بود که در تصمیم ناگهانی از سوی سایپا در نیمه اول اردیبهشت 97 تغییر قیمت محسوسی داشت. اگر به جداول قیمتی سال های 95 و 96 نگاهی مختصر و کوتاهی بیاندازید، به خوبی متوجه می شوید که حال بازار خودرو اصلا خوب نیست. با این حال هیچ چاره ای هم وجود ندارد. یا باید تن به این قیمت های کذایی بدهیم و قبول کنیم و خودرو را با قیمتی بیشتر از ارزش واقعی اش بخریم یا اینکه به طور کلی از قید و بند خرید خودرو بیرون بیاییم.
جالب تر این است که اگر به قیمت برلیانس در بازار و کارخانه نگاه کنیم، متوجه تفاوت قیمتی فاحش این دو بخش می شویم. درباره چرایی و علت این موضوع یا بهتر است بگوییم معضل هیچ اظهار نظری نمی کنیم، اما شما به عنوان خریدار باید بدانید که برای خرید یک برلیانس اگر مستقیما از کارخانه اقدام کنید، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد و اگر به سراغ بازار آزاد بروید، باید هزینه بیشتری از جیب مبارکتان خرج کنید تا مالک یک برلیانس شوید و پشت فرمان آن بنشینید و در خیابان ها خودنمایی کنید.
مقایسه قیمت برلیانس در بازار و کارخانه
جدولی که در ادامه برای شما می آوریم، قیمت برلیانس در بازار و کارخانه در تاریخ 13 شهریور ماه 98 است. به یمن و برکت آشفتگی های بازار، هیچ نمی دانیم که این قیمت ها دقیقا تا چه زمانی معتبر هستند و قابلیت اعتماد و اطمینان را دارند. با این وجود حدود قیمت را برای شما مشخص می کنند. البته در بخش دیگری از همین بحث به طور کلی در مورد حدود قیمت برلیانس در بازار و کارخانه صحبت خواهیم کرد.
نام خودرو |
قیمت بازار |
قیمت کارخانه |
برلیانس H220 دندهای |
91,000,000 |
64,200,000 |
برلیانس H230 دندهای |
91,500,000 |
64,500,000 |
برلیانس H320 دندهای |
125,000,000 |
88,400,000 |
برلیانس H320 اتوماتیک |
162,000,000 |
102,400,000 |
برلیانس H330 دندهای |
125,000,000 |
89,500,000 |
برلیانس H330 اتوماتیک |
165,000,000 |
107,400,000 |
برلیانس کراس |
177,000,000 |
115,400,000 |
حدود قیمت خودرو برلیانس 98
1. برلیانس C3 کراس از160 تا 180 میلیون تومان برای مدل صفر و از 100 تا 120 میلیون تومان برای مدل های کارکرده
2. برلیانس H330 از120 تا 170میلیون تومان برای مدل صفر و از 77 تا 114 میلیون تومان برای مدل های کارکرده
3. برلیانس H320 از 120 تا 160 میلیون تومان برای مدل صفر و از 75 تا 105 میلیون تومان برای مدل های کارکرده
4. برلیانس H220 از90 تا 110 میلیون تومان برای مدل صفر و از 59 تا 72 میلیون تومان برای مدل های کارکرده
5. برلیانس H230 از 90 تا 110 میلیون تومان برای مدل صفر از 64 تا 70 میلیون تومان برای مدل های کارکرده
6. برلیانس V5 توقف تولید مدل صفر ؛ 160 تا 180 میلیون تومان برای مدل های کارکرده
تاکید می کنیم که این قیمت ها فقط برای آشنایی شما با حدود قیمت برلیانس در بازار و کارخانه است. به لطف تغییرات شدیدی ارزی، بهترین و مطمئن ترین کار این است که قیمت را به روز از طریق منابع معتبر که وظیفه قیمت دهی را دارند، جویا شوید.
چرا قیمت برلیانس در بازار و کارخانه متفاوت است؟
اگر بخواهیم خیلی ساده و مختصر بگوییم در یک کلام این بی کفایتی و بی مسئولیتی مسئولان است که نمی توانند بازار و کارخانه را در یک رنج قیمتی نگه دارند. در واقع دلالان خودرو در این بین بیشترین بهره را می برند و مردم بیشترین ضرر و زیان را. متاسفانه برای مسئولان همین موضوع که تغییرات و نوسانات شدید ارزی منجر به تحول شدید و سنگینی در بازار خودرو شده است و قیمت خودرو را به آسمان برده است، کافی نیست و حتما باید مردم چوب دلال بازی و منفعت طلبی برخی از انسان نماهای سودجو را هم با کمال میل بپذیرند و بخورند. البته نگذریم از این موضوع که خود مردم هم در این بازی ناجوانمردانه نقش دارند و خودشان هم نمی خواهند که بازی نخورند.
تفاوت قیمت برلیانس در بازار و کارخانه از جایی می آید که دلال و واسطهگر، خود را در معامله یک خودرو وارد می کند و دنبال سود زیاد و کلان است و از آب گِلآلود بازار خودرو ماهی می گیرد. نمیگوییم نخرید یا بخرید، یا نمی پرسیم که چرا می خرید یا چرا نمی خرید؟ فقط یادآوری می کنیم که دود قیمت های کاذب بازار خودرو فقط و فقط به چشمان مردم می رود و نه تنها چشمانشان را که دلشان را نیز می سازند.
قیمت برلیانس در بازار متاثر از چه فاکتور هایی است؟
صرف نظر از این موضوع که قیمت برلیانس در بازار و کارخانه در مدل صفرش فرق دارد، باید بدانید که نهتنها قیمت صفر یک خودرو در قیمت گذاری سایر مدل های آن خودرو تاثیر دارد، بلکه فاکتورهای دیگری نیز دخیل هستند. هر خودرو با هر سال کارکرد، اندکی از قیمت می افتد؛ این یک قانون است و در مورد تمام خودرو ها اعمال می شود. اما عواملی مثل بیمه، تخفیف بیمه، تصادف، کارکرد کیلومتر موتور به تناسب سن خودرو، مشخصات فنی و ظاهری خودرو و ... در تعیین قیمت نهایی یک خودروی کارکرده تاثیرگذار هستند. هر کدام از این عوامل می توانند گاهی باعث افزایش قیمت و گاهی نیز باعث کاهش قیمت شوند. برای مثال مسلم است که خودرویی که تصادف داشته باشد، به شدت از قیمت می افتد، زیرا با یک تصادف به احتمال زیاد بدنه خودرو و فنی ماشین تحت تاثیر قرار می گیرد. یا خودرویی که بیمه داشته باشد و تخفیف بیمه نیز شامل حال آن شود، می تواند گران تر قیمت گذاری شود. قیمت برلیانس در بازار هم متاثر از این فاکتورها خواهد بود. البته قیمت یک برلیانس کارکرده در بازار به این فاکتور ها بستگی دارد. در نهایت مسلم است که این قدرت جیب است که مشخص می کند چه طور و چگونه خرید کنیم و چه قدر برای خرید بودجه کنار بگذاریم و هزینه کنیم.
در صورتی که مایل به دانستن شکل محاسبه افت قیمت خودرو هستید، می توانید از فرمون ایکس به عنوان یک اپلیکیشن همه کاره خودرو از جمله دریافت خلافی ماشین و غیره استفاده نمایید.
گروه های خودروسازی چینی مختلفی وجود دارند که
تاکنون توانسته اند اتومبیل هایی را بسازند که محبوبیت ویژه ای در سراسر جهان پیدا
کنند، البته اگر به سراغ محاسبه افت قیمت خودرو بروید، این اتومبیل ها کمی میدان دار هستند. یکی از این گروه های خودروسازی، چانگان نام دارد که توانسته با ساخت خودرویی
به نام چانگان CS35 در ایران طرفدارانی کسب کند. اما
این خودرو چه ویژگی هایی دارد و قیمت جدید کارخانهای خودروی چانگان CS35 چقدر است؟ شما می توانید در ادامه مطلب اطلاعات کافی
در ارتباط با این خودرو به دست آورید. با ما همراه باشید.
***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***
معرفی چانگان CS35
چانگان فعالیت خود را در سال 1962 و در شهر چونگ کینگ آغاز نموده و خودروهایی را تحت برندهای چانا و چانگان تولید و عرضه کرده است که یکی از آن ها، چانگان CS35 نام دارد.
لازم به ذکر است که این خودرو، نخستین خودروی شاسی بلند این کمپانی محسوب می شود که از سال 2012 در نمایشگاه های خودرو پکن به معرض نمایش گذاشته شد و از همان سال وارد بازار گشت. از طرف دیگر این خودرو را می توانیم یک شاسی بلند شهری بنامیم که دیفرانسیل آن در قسمت جلوی خودرو قرار گرفته است.
به منظور ارائه تجربه رانندگی با کیفیت بالا، چانگان CS35 از یک موتور آلومینیومی 1.6لیتری با DVVT و DOHC و طراحی کم اصطکاک و وزن سبک بهره می برد. گشتاور این خودرو تا 140N.m افزایش می یابد و سرعت آن به 2000 چرخش در دقیقه می رسد. از سوی دیگر افزایش راندمان سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آن را به یکی از خودروهای محبوب تبدیل کرده است. البته لازم به ذکر است که اواخر پاییز سال 2014، این خودرو با پشرانه 1.5 لیتری و با گیربکس دستی نیز قابل سفارش و عرضه شد.
مدل اتوماتیک این خودرو دارای حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است و می تواند صفر تا صد را در 14 ثانیه طی کند که علاقه مندان به شتاب، چندان با این موضوع کنار نخواهند آمد.
همچنین باید بگوییم که این خودرو مجهز به عایق صدا است که سبب کاهش سر و صدا وارد شده به درون کابین می شود و این بدان معنی است که تنها 38.5 دسی بل صدا درون فضای داخلی شنیده خواهد شد، لذا سرنشینان می توانند لحظاتی آرام و راحتی را تا رسیدن به مقصد تجربه نمایند.
از لحاظ ایمنی این خودرو به ترمزهای TRW و جدید ترین سیستم پایداری الکترونیکی به نام Bosch مجهز است. ضمن آنکه این خودرو نظارت بر فشار تایرها، نظارت بر فرسودگی تایرها و بهره گیری از پارک هوشمند را امکان پذیر می سازد.
ضمنا در این خودرو چهار کیسه هوا، کمربندهای ایمنی و محدود کننده ها و ترمزهای دیسک چهار چرخ نیز تعبیه شده اند تا تجربه رانندگی ایمن نصیب رانندگان و سرنشینان همراهش شود.
از امکانات جانبی این خودرو می توانیم به وجود کامپیوتر اطلاعات سفر، سیستم صوتی مجهز به رادیو، CDPlayer با قابییت پخش MP3 و اتصال به پورت USB، 6 بلندگو، شیشه بالابر برقی جلو و عقب؛ سانروف، گرمکن شیشه عقب، کروز کنترل ... اشاره کنیم.
مانند هر اتومبیل دیگری، این خودرو دارای رقیبانی است که می توانیم لیفان ایکس 60، لیفان ایکس 50، دانگ فانگ H30 کراس و ام وی ام ایکس 33 اس را بزرگ ترین رقیب های این خودرو بنامیم.
علاوه بر مشخصه های فنی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، ویژگی های ظاهری این خودرو نیز سبب شده تا افراد زیادی تمایل به خرید آن داشته باشند. اما قیمت خودروی چانگان CS35 چقدر است؟
قیمت جدید کارخانه ای خودروی چانگان CS35
همان طور که می دانید طی دو سال گذشته، قیمت خودرو با نوسانات بسیاری همراه شده و چانگان CS35 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. قیمت جدید کارخانه ای خودروی چانگان CS35 هم اکنون (در انتهای تابستان 98) چیزی حدود 150 میلیون تومان الی 160 میلیون تومان تعیین شده و خرید و فروش می شود.
البته حتما می دانید که این خودرو در ابتدا توسط گروه خودرو سازی سایپا مونتاژ شد و با قیمت های بسیار پایین تر به بازار عرضه گشت. در آن زمان، قیمت خودروی چانگان CS35 مدل دستی حدود 56 میلیون تومان و مدل گیربکس اتوماتیک آن، 64 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.
اما امروز با افزایش قیمت دلار و فشار تحریم ها، بازار خرید و فروش و قیمت خودروها تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش نرخی پیدا کرده است.
سخن پایانی
پیش تر خودروهای چینی چندان محبوبیتی نداشتند، اما رفته رفته با افزودن امکانات مختلف و به کارگیری متریال های بهتر و البته قیمت مناسب تر این خودروها نسبت به خودروهای آلمانی، آمریکایی و ...، افراد بیشتری به خرید این اتومبیل ها روی آوردند. اما همان طور که گفتیم، خودروی چانگان CS35 مانند سایر خودروهای دیگر، در تلاطم بازار آشفته قیمت خودرو گرفتار شد و اکنون قیمت جدید کارخانهای خودروی چانگان CS35 نسبت به قیمت های اولیه این اتومبیل، بسیار افزایش یافته است. البته ناگفته پیداست که همانند سایر اتومبیل ها، قیمت چانگان CS35 در بازار با کارخانه تفاوت دارد چرا که هنوز بازار دلالان داغ مانده و با به راه اندازی بازار سیاه، اقدام به سودگیری از خرید و فروش خودروها از جمله چانگان می کنند.
در فرمون ایکس علاوه بر استعلام خلافی خودرو می توانید میزان قیمت نهایی ماشین را نیز به دست بیاورید.
بی تردید مشخصات فنی و ظاهری برلیانس و البته قیمت برلیانس باعث شده است که این خودرو اقبال خوبی در بین مردم داشته باشد و به عنوان یکی از چینی های قدرتمند شناخته شود. خودروی برلیانس که محصول پارس خودرو است با شش مدل مختلف عرضه شده است و به عنوان یکی از برندهای نسبتا ارزان در ایران به شمار می آید. انواع برلیانس در نسخه های متنوع هاچ بک، سدان و کراس اوور تولید و عرضه می شود. با توجه به اینکه نوسانات بازار خودرو بسیار شدید است، نمی توان یک قیمت واحد در مورد این خودرو یا هر خودروی دیگری داد. اما با این حال آنچه از بررسی قیمت های مختلف مدل های متنوع این خودرو بر می آید این است که بازه قیمتی برلیانس از 70 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان است.
اگر بپرسید افت قیمت خودرو تا چه مدلی تعلق میگیرد باید در مورد برلیانس با کمی تحقیق و بررسی پاسخ دهیم زیرا برخی مسائل فنی این خودرو از جمله گاز خوردن ماشین را باید به شکلی تخصصی تر پیگیری کرد.
***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***
بدیهی است که هر چه مدل برلیانس به روز تر و امکانات و تجهیزات آن کامل تر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به اینکه در بازار خودروی ایران ضعف شدید و زیادی دیده می شود، تولیدات چینی توانسته اند سهم خوبی از این بازار را به خود اختصاص دهند. در نتیجه تنوع مدل های برلیانس و فروش مناسب آنها در بازار ایران این خودرو را با اقبال خوبی روبه رو کرده است. در ادامه در مورد مشخصات فنی و ظاهری برلیانس در مدل های مختلف صحبت خواهیم کرد.
1. برلیانس H230
این مدل از برلیانس یک خودروی سدان با طراحی موسسه پینین فارینا ایتالیا است که از سال 2012 در بازار جهانی عرضه شده است. با در نظر گرفتن مشخصات فنی و طراحی ظاهری برلیانس H230 قیمت این خودرو خوب ارزیابی شده است. ابعاد جلو پنجره و چراغ ها این خودرو در نمای روبه رو بسیار متناسب است. خط های حجم دهنده روی کاپوت و سپر نیز حالت تهاجمی جالبی به این خودرو داده است. در این مدل از برلیانس شباهت شکل چراغ های جلو و قاب دور مه شکن ها هماهنگی عناصر نمای روبه رو را چند برابر کرده است.
2. برلیانس H220
H220 در واقع مدل هاچ بک H230 است. یا بهتر است بگوییم مدل هاچ بک در میان انواع برلیانس است تا به این ترتیب جوان پسند تر باشد. از نظر قدرت پیشرانه این خودرو با H230 تفاوتی ندارد و مجهز به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر است. با توجه به مشخصات فنی و ظاهری برلیانس H220این خودرو به واسطه برخورداری از فرمان الکترونیکی، در سرعت های بالا تعادل خوبی دارد. امکانات برلیانس H220دنده ای و اتومات بسیار شبیه به هم است، اما در مدل اتومات این خودرو سانروف برقی، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو و سیستم صوتی پیشرفته تری وجود دارد. از لحاظ قیمت نیز تفاوت چندانی با H230 ندارد. انتخاب بین H230 و H220 تنها به این موضوع ربط دارد که خریدار بین مدل سدان یا هاچ بک کدام را بیشتر می پسندد.
3. برلیانس H330
این طور که مشخص شده است ظاهرا مشخصات فنی و ظاهری برلیانس H330پخته تر از H230 است. در این مدل از برلیانس فرم جذاب چراغ های جلو و جلو پنجره، گلگیرهای برآمده و خطوط برجسته تر جلوه نمایی زیباتر را ایجاد کرده است. طراحی داخلی این مدل از برلیانس نیز بسیار خاص است. دو رنگ داشبورد، فرمان برجسته با کنترلرهای صوتی و ویژگی های ظاهری داخلی دیگری، باعث شده است که طراحی داخلی این مدل از برلیانس خاص باشد. با این وجود دریچه های کولر این خودرو نیز کمی ساده طراحی شده اند. پیشرانه برلیانس H330 مشابه H230 و H220 است. این مدل از برلیانس با گیربکس های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه می شود. البته ذکر این نکته واجب است که استفاده از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در این خودرو یک نقطه ضعف است، چرا که در مدل های پایین تر از گیربکس 6 سرعته استفاده شده است. مصرف سوخت این مدل از برلیانس 6.4 لیتر برای نسخه دستی و 6.7 لیتر برای نسخه اتوماتیک است. دو کیسه هوای جلو، فرمان الکترونیکی، سیستم باز شدن خودکار درب ها هنگام تصادف، ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ویژگی های امنیتی این خودرو است.
4. برلیانس H320
برلیانس H320 مدل هاچ بک H330 است. برلیانس H320 هر دو مدل دستی و اتوماتیک از امکانات رفاهی یکسانی برخوردار است. از جمله این امکانات سانروف برقی، سنسور دنده عقب و قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر است. امکانات و ایمنی مناسب و استاندارد آلایندگی یورو 5 بخش مهمی از مشخصات فنی و ظاهری برلیانس H320 است
5. برلیانس c3 cross
این مدل از برلیانس از سال 96 وارد بازار ایران شده است. در واقع می توان از آن به عنوان فیسلیفت هاچبک پرطرفدار H320 یاد کرد. مشخصات فنی و ظاهری برلیانس c3 crossتفاوت بسیار اندکی با سایر مدل های برلیانس دارد. به طور دقیق تر باید بگوییم که ظاهر این مدل برلیانس متفاوت است اما طراحی داخلی کابین آن در مقایسه با H320 تغییر چندانی نکرده است.
سیستم تنظیم هوای ورودی الکترونیکی، سانروف برقی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر، مالتی مدیا همراه با سیستم رهیاب ماهوارهای (GPS)، صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس( صندلی کودک)، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری از جمله ویژگی های برلیانس c3 cross است. برلیانس C Cross با موتور ۱۶۵۰سیسی عرضه می شود که می تواند 114 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و 154 نیوتنمتر در 4000 دور بر دقیقه را تولید کند. مصرف سوخت برلیانس کراس در حالت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.
6. برلیانس V5
برلیانس V5 تنها نسخه وارداتی خودرو های برلیانس از میان انواع برلیانس در ایران است که به دلیل عدم استقبال تنها در سال های 93 و 94 وارد ایران شد. از همین جهت برلیانس V5 به عنوان بدشانس ترین برلیانس شناخته می شود. حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی در تقابل با بدنه سنگین V5 یکی از دلایل عدم استقبال از این خودرو است. حداکثر قدرت موتور برلیانس v5 ، ۱۱۲ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. برلیانس V5 مجهز به جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک است و شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲ ثانیه پر می کند.
با استفاده از اپلیکیشن خلافی خودرو، می توانید خلافی های ماشین خود را دنبال کنید.