هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 همیشه موضوع مهمی بوده است. در خرید خودرو سوای اینکه هزینه ای را به عنوان ارزش واقعی خودرو پرداخت می کنید، باید هزینه هایی مانند خلافی خودرو را نیز برای سند زدن و به نام زدن خودرو در نظر بگیرید. این هزینه ها بسته به اینکه مدل خودرو شما چیست و قیمت روز آن چه قدر است، متفاوت خواهد بود. البته هزینه های مربوط به تعویض پلاک برای همه خودرو ها یکسان است و تفاوتی در پرداخت هزینه تعویض پلاک بین یک خودروی عادی و معمولی و یک خودروی لاکچری وجود دارد. این در حالی است که هزینه های مربوط به دفترخانه به تناسب ارزش واقعی خودرو در تاریخ معامله حساب می شود. اگر تصور می کنید برای سند زدن خودرو احتیاجی ندارید که به دفترخانه مراجعه کنید، باید بگوییم که در اشتباه به سر می برید، زیرا مراجعه به دفترخانه در قانون و قوه قضائیه لازم و ضروری شناخته شده است و هیج انتقال خودرویی بدون مراجعه به دفترخانه و فقط با برگ سبز خودرو، وجاهت قانونی ندارد.
هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 چگونه پرداخت می شود؟
برای پرداخت هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 باید بدانید که این هزینه ها در دو بخش پرداخت خواهند شد، یکی بخش تعویض پلاک و دیگری بخش دفترخانه است. هزینه ای که برای تعویض پلاک باید پرداخت کنید مربوط به صدور برگ سبز، صدور کارت خودرو، هزینه پست و هزینه تعویض پلاک و نصب پلاک جدید است. این هزینه در مجموع بیشتر از 160 هزار تومان نخواهد شد که البته از این مبلغ کمتر نیز هست. به یاد داشته باشید که در مراکز تعویض پلاک تمام هزینه ها به کمک کارت بانکی پرداخت می شود. مراکز تعویض پلاک به هیچ وجه این اجازه را ندارند که هزینه ای جدای هزینه های عرفی و مرسوم تعویض پلاک، به صورت نقدی دریافت کنند. پرداخت کل هزینه تعویض پلاک با خریدار است و فروشنده تنها باید هزینه های مربوط به خلافی خودرو را پرداخت کند. فروشنده می تواند در مراکز تعویض پلاک نیز خلافی خود را پرداخت کند. در صورت که خلافی صفر باشد، در این مرحله فروشنده هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهد کرد.
هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفترخانه
دفترخانه پر هزینه ترین بخش انتقال سند خودرو بوده و تا حدودی تابع قیمت مجدد خودرو است. اساسا بسیاری از افراد برای فرار از پرداخت هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفترخانه، از مراجعه به این مراکز و دفاتر امتناع می کنند. این در حالی است که قوه قانون گذار صراحتا اعلام کرده است که مراجعه به دفاتر رسمی اسناد برای ثبت سند، در هر معامله خودرویی لازم و اجباری است. بنابراین خریداران و فروشندگان باید بی توجه به اختلاف نظر نیروی انتظامی و کانون سردفتران در این باره، حتما به دفاتر رسمی اسناد مراجعه کنند. هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفتر خانه ها با توجه به نوع خودرو، سال تولید خودرو، ملی یا وارداتی بودن خودرو مشخص می شود. البته قیمت پایه خودرو نیز در این ارزیابی دخیل است. با توجه به نوساناتی که در بازار خودرو روی داده است، این هزینه ها نیز تغییر می کند. با این وجود سایت های معتبر و مشخصی وجود دارند که به صورت آنلاین و برخط هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 را محاسبه می کنند. باید بدانید که این هزینه برای یک خودروی مشترک در سراسر کشور یکسان است و فقط ویژگی های اختصاصی خودرو است که باعث بالا و پایین شدن این هزینه ها می شود. هزینه های دفترخانه بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود. اما پرداخت هزینه های شهرداری تماما به پای فروشنده است. البته با افت قیمت خودرو، هزینه های انتقال خودرو نیز متفاوت خواهد بود.
روش های خرید و فروش خودرو
شاید تصور کنید که خرید و فروش خودرو فقط یک روش دارد و آن مراجعه به پارکینگ های خرید و فروش است، اما باید بدانید که در روزگار حاضر که تکنولوژی سراسر زندگی ما را در نوردیده است، مراجعه به پارکینگ های خرید فروش، پیش پا افتاده ترین روش خرید و فروش خودرو است. این روز ها با توجه به گستردگی نت در زندگی و استفاده از اینترنت در هر امری، روش های دیگری نیز برای خرید و فروش خودرو فراهم شده است. استفاده از اپ ها خودرویی و سایت های خرید و فروش خودرو و به طور کلی کمک گرفتن از فضای نت، به عنوان روشهایی جایگزین برای مراجعه به پارکینگ ها هستند. البته ناگفته نماند که هر روشی مزیت ها و معایب خاص خودش را دارد که موضوع این بحث نیست. آنچه که همیشه و در هر روشی از خرید و فروش باید مورد توجه قرار بگیرد، دوری کردن از دلالان خودرو است. به عنوان یک فروشنده، دلال خودرو ، ماشین را به ارزش واقعی از شما نمی خرد و به عنوان یک خریدار، دلال خودرو، ماشین را به ارزش واقعی به شما نمی فروشد. بنابراین بهترین کار این است که خرید و فروش خودرو بی واسطه و توسط خریدار و فروشنده واقعی انجام شود.
چرا مراجعه به دفترخانه الزامی است؟
مشخصات فنی برلیانس یکی از موضوعات مهمی است که برای خرید این خودرو باید در کنار قیمت برلیانس مورد توجه قرار بگیرد. به طور کلی مشخصات فنی تمام خودرو ها بخش مهمی از قابلیت های خودرو را نشان می دهند که خریدار می تواند با بررسی آنها از توان و قدرت خودرو اطلاع پیدا کند. البته طراحی ظاهر برلیانس نیز جایگاه خود را دارد. خوشبختانه در خصوص خوردوی برلیانس مشکل گاز خوردن بی دلیل خودرو وجود ندارد.
قاعدتا مشخصات فنی هر خودرو مشخص می کند که قطعات فنی و بخش های مختلف خودرو تا چه اندازه با هم و البته با تکنولوژی های روز سازگاری دارد. از همین رو امروز برای شما به طور اختصاصی مشخصات فنی برلیانس های مختلف را بررسی خواهیم کرد.
حتما بخوانید: مراحل ترخیص خودرو توقیفی از پارکینگ
مشخصات فنی برلیانس H230
تیپ |
دستی |
گیربکس |
دستی ۵ سرعته |
جعبه دنده |
5 سرعته دستی یا 6 سرعته AMT |
موتور |
BM15L |
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ |
۴ سیلندر خطی - ۱۶ سوپاپ |
قطر پیستون |
۸۴/۸*۷۵ میلیمتر |
حجم موتور |
cc۱۴۹۸ |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت |
103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور |
138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
حداکثر سرعت |
۱۷۰ کیلومتر در ساعت |
سطح استاندارد آلایندگی |
EOBD+Euro5 |
فرمان |
الکتریکی |
سیستم تعلیق جلو |
مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب |
SEMI INDEPENDENT |
ترمز جلو |
دیسکی خنک شونده |
ترمز عقب |
کاسه ای |
حداکثر سرعت |
180 کیلومتر در ساعت |
فاصله بین دو محور |
2570 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
42 لیتر |
استاندارد آلایندگی |
یورو 5 |
مشخصات فنی برلیانس H220
طول خودرو |
۴۱۷۰ میلی متر |
عرض خودرو |
۱۷۰۳ میلی متر (با آینههای خوابیده) |
ارتفاع خودرو |
۱۴۸۲ میلی متر |
فاصله میان دو محور خودرو |
۲۵۷۰ میلی متر |
وزن خالص خودرو |
۱۱۸۴ کیلوگرم |
نوع موتور خودرو |
L15BM |
تعداد سیلندر |
4 سیلندر |
تعداد سوپاپ |
16 سوپاپ |
حجم موتور |
1498 سی سی |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
قطر سیلندر |
75 در 84.8 |
گنجایش موتور خودرو |
1498 سی سی |
حداکثر توان موتور |
103 اسب بخار با احتساب 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور موتور |
138 نیوتن متر با احتساب 3800 دور در دقیقه |
نوع جعبه دنده |
دستی ۵ سرعته و ۶ سرعته AMT |
نوع فرمان خودرو |
الکتریکی |
نوع سیستم تعلیق جلو |
مک فرسون |
نوع سیستم تعلیق عقب |
نیمه مستقل |
نوع سیستم ترمز جلو |
دیسکی خنک شونده |
نوع سیستم ترمز |
عقب کاسهای |
میزان مصرف سوخت در حالت چرخه ترکیبی |
6.5 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت |
استاندارد آلایندگی |
EOBD + Euro 5 |
گنجایش مخزن سوخت |
۴۲ لیتر |
مشخصات و ابعاد رینگ خودرو |
۱۵ اینچ فولادی (در نسخه خودکار ۱۵ اینچ آلومینیومی) |
مشخصات چرخ خودرو |
60/185R15 |
حداکثر سرعت |
180 کیلومتر در ساعت |
فاصله بین دو محور |
2570 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
6.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
42 لیتر |
مشخصات فنی برلیانس H330
نوع گیربکس |
دستی 5 سرعته / اتومات 4 سرعته |
نوع و مدل موتور |
بنزینی - خطی - BM16LB |
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ |
4 سیلندر - 16 سوپاپ |
حجم موتور cc |
1498 سی سی |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت |
103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور |
138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
جعبه دنده |
4 سرعته خودکار یا 5 سرعته دستی |
نوع فرمان |
تقویت شده برقی - دنده شانه ای - قابل تنظیم |
سیستم تعلیق جلو |
سیستم مستقل مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب |
سیستم نیمه مستقل میل پیچشی |
ترمز جلو |
دیسکی تهویه شونده |
ترمز عقب |
در مدل دستی کاسه ای / در مدل اتومات دیسکی |
حداکثر سرعت |
170 کیلومتر در ساعت |
وزن |
1250 کیلوگرم |
فاصله بین دو محور |
2580 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
55 لیتر |
استاندارد آلایندگی یورو 5 |
|
مشخصات فنی برلیانس H320
نوع گیربکس |
دستی 5 سرعته / اتومات 4 سرعته |
جعبه دنده |
4 سرعته خودکار |
نوع و مدل موتور |
بنزینی - خطی - BM16LB |
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ |
4 سیلندر - 16 سوپاپ |
حجم موتور cc |
1498 سی سی |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
حداکثر قدرت |
103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور |
138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
نوع فرمان |
تقویت شده برقی - دنده شانه ای - قابل تنظیم |
سیستم تعلیق جلو |
سیستم مستقل مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب |
سیستم نیمه مستقل میل پیچشی |
ترمز جلو |
دیسکی تهویه شونده |
ترمز عقب |
در مدل دستی کاسه ای / در مدل اتومات دیسکی |
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت |
|
وزن |
1240 کیلوگرم |
فاصله بین دو محور |
2580 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
55 لیتر |
استاندارد آلایندگی |
یورو 4 |
مشخصات فنی برلیانس c3 cross
نوع گیربکس |
اتوماتیک 4 سرعته |
نوع و مدل موتور |
بنزینی - خطی - BM16LB |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ |
4 سیلندر - 16 سوپاپ |
حجم موتور cc |
1654 سی سی |
حداکثر قدرت |
114 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه |
حداکثر گشتاور |
154 نیوتن متر در 3800 دور بر دقیقه |
نوع فرمان |
تقویت شده برقی - دنده شانه ای - قابل تنظیم |
سیستم تعلیق جلو |
سیستم مستقل مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب |
سیستم نیمه مستقل میل پیچشی |
ترمز جلو |
دیسکی تهویه شونده |
ترمز عقب |
دیسکی |
وزن |
1240 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) |
4210 طول - 1790 عرض - 1512 ارتفاع |
فاصله بین دو محور |
2580 میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر |
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر |
6.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر |
استاندارد آلایندگی |
یورو 5 |
مشخصات فنی برلیانسV5
نوع گیربکس |
اتوماتیک - 5 سرعته |
نوع موتور |
MITSUBISHI 4A92A |
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ |
16سوپاپ- 4سیلندر خطی- DOHC |
حجم موتور |
cc 1600 |
تنفس موتور |
تنفس طبیعی |
انتقال نیرو |
دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت |
112 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
جعبه دنده |
5 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 |
12 ثانیه |
حداکثر گشتاور |
151 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
نوع فرمان |
الکتروهیدرولیک |
سیستم تعلیق جلو |
مک فرسون |
سیستم تعلیق عقب |
Twist Beam |
ترمز جلو |
دیسکی خنک شونده |
ترمز عقب |
دیسکی |
ظرفیت باک |
55 لیتر |
حداکثر سرعت |
178 کیلومتر در ساعت |
فاصله بین دو محور |
2630 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
6.9 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
55 لیتر |
استاندارد آلایندگی |
یورو 4 |
مشخصات فنی برلیانس چگونه است؟
همان طور که به صورت اختصاصی مشخصات فنی برلیانس های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم، کاملا مشخص است که هر یک از مدل های مختلف برلیانس با شباهت های بسیاری تولید شده اند و تفاوت های بسیار اندکی در جزئیات دارند. برای مثال یک مدل دنده ای برلیانس با یک مدل اتومات آن گیربکس متفاوتی دارد. البته اکنون زمان این نیست که در مورد مزیت ها و معایب هر یک از این ویژگی های فنی صحبت کنیم. گرچه باید همین جا اشاره کنیم که برخی از ویژگی های فنی برلیانس در گروه معایب این خودرو قرار دارند. مثلا پیشرانه برلیانس H330 چندان جالب و مناسب با کلاس خودرو نیست. از آنجا که این پیشرانه 103 اسب بخار است، تناسب و قدرت کافی با دیگر ویژگی های خودرو ندارد. در حالت کلی برای انتخاب و خرید این خودرو باید بررسی کنید که برای شما چه اولویت هایی مهم هستند و این ویژگی های فنی چه قدر می توانند شما را راضی نگه دارند.
پیشنهاد مطالعه: پرداخت قبض جریمه خودرو
اگر می خواهید در مقام مقایسه رقبای برلیانس را بشناسید و مدل های مختلف این خودرو را با دیگر خودروهای چینی و خودرو های ایرانی مقایسه کنید، بد نیست این مطلب را تا انتها بخوانید. البته باید بدانید که نمی توانیم به طور کلی برای همه مدل های برلیانس رقیب های مشترکی را در نظر بگیریم. زیرا به هر حال با وجود تمام شباهت هایی که مدل های مختلف و طراحی ظاهر برلیانس با هم دارند، تفاوت های ریز آنها موجب تمایزهای جدی می شود. بنابراین هر مدل از برلیانس با توجه به ویژگی های اختصاصی که دارد، باید با خودرو های خاصی مقایسه شود و این در خصوص قیمت برلیانس با سایر خودروهای هم رده آن نیز صدق می کند. هر چند با ورود خودرو های چینی به بازار ایران، تعداد کمی از آنها توانسته اند اعتماد مشتریان ایران را جلب کنند، اما با این حال محصولات خانواده برلیانس یکی از معدود خودروهایی هستند که به علت کیفیت ساخت نسبتا خوب و ویژگی های مثبت تا حد زیادی جایگاه خود را در بازار ایران محکم کنند. پژو 207، رنو ساندرو، دانگ فنگ اچ سی کراس، تندر 90، دنا پلاس توربو، آریزو، چانگان، میتسوبیشی میراژ و ... نمونه هایی از رقبای برلیانس در تیپ ها و مدل های مختلف هستند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم. این خودروها در زمینه افت قیمت خودرو نیز بسیار ضعیف عمل می کنند.
علت تغییرات اساسی در رقبای برلیانس
آنچه که بازار خودروی داخلی در طی مدت یک سال گذشته تا به امروز تجربه کرده است، سبب شده است که رقبای برلیانس تغییر کنند. در هر صورت آنچه که باعث می شود یک خودرو با خودروی دیگری وارد کورس رقابت شود، ابتدا قیمت و بعد امکانات است. با توجه به اینکه در بازار خودروی ایران تغییرات شدید قیمتی، منجر به افزایش قیمت خودرو در بازه های زمانی نزدیک بهم شده است، قیمت برلیانس نیز افزایش یافته است. همین افزایش قیمت باعث شده است که در شکل و شمایل رقبای برلیانس تغییراتی ایجاد شود.
همچنین بخوانید: خرید طرح ترافیک روزانه
رقبای برلیانس H330
تندر 90 به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروی داخلی و وطنی، این روزها در نمونه اتومات تولید و عرضه می شود. تندر 90 در مدل دنده ای نیز به اندازه کافی در دل خودروسواران جا باز کرده بود. این خودرو با داشتن بدنه ای مستحکم به عنوان یکی از خودرو های قوی در بین سایر خودرو های داخلی شناخته شده است. اکنون رنو تندر 90 پلاس اتومات به عنوان یکی از رقبای برلیانس H330 شناخته می شود. گرچه موتور ۱٫۶ لیتری با خروجی ۱۰۵ اسب بخار تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک از موتور ۱٫۶۵ لیتری ۱۱۴ اسب بخاری برلیانس ضعیفتر به نظر می رسد، اما شتاب و سرعت بیشتری را برای تندر ۹۰ به همراه دارد. جالب است بدانید که مصرف سوخت برلیانس تقریبا ۲ لیتر کمتر از تندر ۹۰ هم هست. اما متاسفانه تندر 90 در طراحی ظاهری و جذابیت های بصری هیچ برتری نسبت به برلیانس ندارد. از این حیث در میدان رقابت با برلیانس H330 باخت سختی را متحمل می شود. این موضوع در مورد خودرو های ساخت داخل یا بهتر است بگوییم مونتاژ داخل، موضوعی تکراری است که واقعا نمی دانیم چرا خودروسازان هنوز و همچنان فکری به حال آن نمی کنند.
حتما بخوانید: طرح زوج و فرد در ویز
با عرض تاسف مجدد باید گفت که این خودرو داخلی حتی در مدل اتومات هم از امکاناتی مانند دکمه های کنترلی روی فرمان، توزیع نیروی ترمز، سنسور عقب، نمایشگر، دوربین عقب، کی لیس، تهویه اتوماتیک و تعداد زیادی از دیگری آپشن ها بی بهره است، در حالی که تمام این آپشن ها در برلیانس H330 لحاظ شده اند. مشخص است که هر چند تندر 90 پلاس اتومات در لیست رقبای برلیانس H330 قرار گرفته است، اما خیلی زود به عنوان یک بازنده از میدان رقابت کنار گذاشته می شود.
گرچه دنا پلاس توربو همچون دیگر خودرو های وطنی در بخش طراحی و زیبایی های ظاهری نسبت به برلیانس امتیاز کمتری می گیرد و حتی می توان گفت که بازنده محسوب می شود، اما نباید انکار کرد که این خودرو در بخش درون کابین در قسمت هایی بهتر و قابل قبول تر از برلیانس است. دنا پلاس توربو به عنوان یکی از سرسخت ترین رقبای برلیانس H330 در بخش فنی با داشتن موتور ۱٫۷ لیتری و خروجی ۱۵۰ اسب بخاری شرایط بهتری نسبت به برلیانس دارد. همچنین شتاب دنا طبق گفته ایران خودرو ۱۰ ثانیه است که نسبت به ۱۳٫۵ ثانیه برلیانس h330 بسیار سریعتر به نظر می رسد.
همچنین باید بدانید که دنای ایرانی با داشتن امکاناتی نظیر دی لایت، کروز کنترل، مه شکن عقب، نور پردازی داخلی و تنظیم برقی صندلی از برلیانس در میدان رقابت پیشی می گیرد. دنا به عنوان یک خودروی جادار و بزرگ رقیب خوبی برای برلیانس h330 است. گرچه اگر ایران خودرو در تولید این ماشین از سیاستی جدید تر و جدی تر استفاده می کرد و تمام تکنولوژی های جدید را برای آن لحاظ می نمود، این خودرو می توانست رقیب جدیتری برای بازار خرید و فروش برلیانس h330 باشد. اما با این وجود هنوز هم می توان از آن به عنوان رقیبی سرسخت برای برلیانس h330 یاد کرد.
این خودرو به عنوان یکی از رقبای هم نژاد برلیانس قبل از افزایش قیمت های جدید در نمونه اتوماتیک رو به روی برلیانس قرار می گرفت، اما در حال حاضر قیمت نمونه دندهای آن با برلیانس h330 برابر شده است. به هر حال این خودرو را به عنوان یکی از رقبای برلیانس H330 می توان معرفی کرد. این خودروی چینی با موتور ۱٫۵ لیتری خود قدرت، شتاب و سرعت بیشتری نسبت به برلیانس دارد و در عین حال کم مصرفتر نیز هست. ابعاد آریزو ۵ در همه جهات از برلیانس h330 بیشتر است و طراحی خارجی و داخلی آن نیز زیباتر است.
آریزو ۵ دندهای در تیپ لاکچری به کروز کنترل، دی لایت و مه شکن عقب مجهز است. این امکانات در برلیانس h330 وجود ندارد. در مقابل برلیانس ضعف های خود را با امکاناتی مانند کی لس، استارت دکمهای، ریموت شیشه بالابر، سانروف، ایزوفیکس، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ حالت، تهویه اتومات، مه شکن جلو، دوربین عقب، نویگیشن و نمایشگر ۷ اینچی جبران کرده است. بنابراین مشخص است که آپشن های رفاهی برلیانس بیشتر از آریزو است. لذا اگر کروز کنترل برای شما اهمیتی ندارد، برلیانس h330 انتخاب ایده آل تری خواهد بود.
دیگر رقبای برلیانس
رقبای برلیانس کراس
رقبای برلیانس V5
با توجه به این که قیمت ها در بازار خودرو تابع عوامل گوناگونی گشته و با هر زمزمه ای، قیمت مجدد خودروها و نرخ ها به راحتی افزایش پیدا می کنند، نقش کارخانه های خودروسازی بیش از پیش احساس شده و طرح های پیش فروش خودرو می تواند تاثیرگذارتر از سابق باشد. در واقع افت قیمت خودرو نیز می تواند به شکلی تابعی از همین موارد باشد. در صورتی که مایل به دانستن قیمت نهایی خود هستید، می توانید از اپلیکیشن فرمون ایکس استفاده نمایید.
به واقع در صورتی که خودروسازان بتوانند به میزان بیشتری وابستگی متقاضیان واقعی خرید را از بازار آزاد، جدا سازند؛ تاثیرپذیری قیمت ها از تحریکات بیرونی، کاهش خواهد یافت. این را می توان تنها مسیر واقعی جهت رسیدن به ثبات دانست. باید خودروساز قیمت گذار بازار باشد تا ثبات قیمتی نیز حفظ شده و بتوان به نرخ های موجود در بازار اعتماد داشت. اما زمانی که کنترل بازار از دست کارخانه های قیمت گذاری خارج شده و دلالان در بازار خودرو سکان دار امور گردند، نمی توان به ثبات قیمتی چندان امیدوار بود.
شرایط پیش فروش خودرو
طرح های پیش فروش خودرو در انواع طرح های فروش اعتباری و اقساطی از سوی کارخانه های خودروسازی عرضه می شوند. متقاضیان خرید خودرو در این شرایط پیش فروش باید شرایطی خاص باشند.
البته پیش از این پیش خرید خودرو شرایط خاصی نداشت و حتی هر فردی می توانست با یک کد ملی، بیش از یک خودرو را پیش خرید کند. اما در شرایط فعلی که با محدودیت منابع و نوسانات و دلالی های گسترده در بازار خودرو مواجه هستیم، شرایط خاصی برای پیش فروش خودرو در نظر گرفته شده است.
طبق این شرایط هر شخص با یک کد ملی و سن بالای 18 سال، می تواند تنها در 18 ماه یک خودرو پیش خرید نماید. البته در نظر داشته باشید که این یک خودرو مشمول کلیه کارخانه های خودروسازی داخلی می شود. به این معنا که اگر شما ظرف مدت اخیر یک خودرو از کارخانه خودروسازی سایپا، پیش خرید کرده باشید، قادر به شرکت در پیش فروش خودروهای کارخانه خودروسازی ایران خودرو نخواهید بود.
برای رصد کردن این مورد و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، اطلاعات پایه خریداران هر دو کارخانه خودروسازی به یکدیگر متصل شده و یک پایگاه اطلاعات جامع ایجاد گردیده است که گروه فروش کارخانه ها می توانند با استناد بر آن، صحت سوابق خرید متقاضیان را بررسی و تائید نمایند.
به علاوه همان طور که اشاره کردیم تنها افراد دارای 18 سال سن می توانند در این طرح ها شرکت نمایند. به این صورت شخصی قادر به سوء استفاده از کد ملی افراد زیر 18 سال و خرید خودرو در طرح های پیش فروش و فروش خودروهای تحویلی در بازار آزاد (با قیمتی گزاف تر) نخواهد بود.
همچنین در اعلامیه پیش فروش های خودروسازان داخلی قید شده است که در صورت مغایرت اطلاعات داده شده از سوی متقاضی خرید با اطلاعات واقعی وی، مسئولیت آن بر عهده خود شخص بوده و قرارداد فروش، لغو خواهد شد.
مزایای پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان داخلی
از جمله مزایای پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نکته: اما همه این ها منوط به آن است که خودروساز بتوان به زمان تحویل ذکر شده در قرارداد پیش فروش، متعهد باشد. به واقع تمام این اتفاقات خوب در شرایطی رخ می دهد که خودروسازان قادر به تحویل خودروی ثبت نامه طبق تعهدات خود باشند. در غیر این صورت، مجدد شاهد تنش در بازار اتومبیل های داخلی خواهیم بود و عدم تحویل به موقع خودروها، اعتماد متقاضیان خرید از شرکت در پیش فروش های بعدی را ضعیف خواهد کرد. این باعث می شود که بار دیگر خریداران به سمت بازار آزاد رفته و دلالان نیز از این جو منفی نسبت به خودروسازان، برای افزایش قیمت استفاده نمایند.
سخن پایانی
افرادی که به راستی به عنوان مصرف کننده نهایی، متقاضی خرید خودرو هستند؛ بهترین شکل خرید را در خریدن خودرو از کارخانه خواهند یافت. حال این شکل از خرید می تواند در ایده آل ترین وضعیت به صورت نقدی و فوری بوده و یا در غیر این صورت در طرح های پیش فروش و ثبت نامی قرار بگیرد.
حتما: نحوه خرید طرح آلودگی هوا
ایمنی و سیستم ترمز برلیانس موضوع مهمی است که قبل از خرید و توجه به قیمت برلیانس، باید به اندازه کافی در مورد آن تحقیق کنید و بعدها دنبال علت گاز خوردن ماشین نگردید. البته نه تنها ایمنی و امنیت این خودرو، بلکه هر خودروی دیگری را باید قبل از خرید به خوبی وارسی کنید و اگر استانداردهای لازم را داشت، اقدام به خرید کنید. اگر بگوییم که ایمنی در مورد خودرو حرف اول و آخر را می زند، باور کنید اغراق نکردیم. زیرا امنیت و ایمنی خودرو ارتباط مستقیم با جان انسان دارد و بی تردید هیچ چیز ارزشمند تر از جان آدمی نیست. لذا اکثر تولیدکنندگان خودرو یکی از بزرگترین معیار های تولید خودرو را بر روی ایمنی میگذارند. فاکتور ایمنی به تنهایی به چندین و چند فاکتور مختلف تقسیم میشود. یکی از این فاکتورها سیستم ترمز خودروست که حرف اول را در پیشگیری از حادثه ها می زند. پس از ترمز تعداد کیسه های هوا و بعد از آن مواردی همچون کیفیت بدنه و ساخت آیرودینامیک اتومبیل مهم هستند. اگر در مورد خودرو و خصوصا خودرو های چینی کمی اطلاعات و آگاهی داشته باشید، احتمالا می دانید که این این فاکتور ها در بین خودرو های چینی بد در رفتهاند و خیلی ها اطلاع درستی از آنها ندارند. از آنجا که خودروی مورد بحث ما برلیانس چینی است، می خواهیم در مورد ایمنی و سیستم ترمز و مشخصات فنی برلیانس به صورت اختصاصی صحبت کنیم.
ایمنی و سیستم ترمز برلیانس چگونه است؟
با توجه به اینکه برلیانس در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود، لازم است ایمنی و سیستم ترمز برلیانس را در هر مدل به صورت جداگانه بررسی کنیم.
ایمنی و سیستم ترمز برلیانس V5
برلیانس V5 از لحاظ ایمنی و امنیت یکی از بهترین های این خودرو است. این خودرو به اندازهای محکم است که حتی در آزمون های برخورد خارجی نیز بالاترین رتبه های ایمنی را گرفته است. ایمنی بدنه برلیانس V5 از جایی تامین می شود که بدنه این خودرو متشکل از آلیاژ فایبر و فلز های سخت آبدیده است که به آن خاصیت ارجاع پایین و مقاومت بالا میدهد. این ویژگی اختصاصی برلیانس V5 همه نگرانی ها در مورد خشک و شکنندگی فلز بدنه را از بین می برد. احتمالا می دانید که خشک و شکنندگی فلز بدنه یکی از دلایل مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.
همچنین باید بدانید که ایمنی و سیستم ترمز برلیانس V5 به گونه ای است که بدنه و شاسی از لحاظ کیفیت و محکمی کاملا با هم سازگار هستند. برلیانس V5 موتوری 1600 سیسی دارد که گشتاور آن چیزی حدود 4000 هزار دور در دقیقه است. این 151 نیوتون به اندازه ای برای بدنه این خودرو مناسب است که در موارد خطرناک مانع از چپ کردن خودرو می شود.
ایمنی و سیستم ترمز برلیانس H330
گرچه اکثر خودرو ها با رنج قیمت برلیانس H330 ایمنی قابل قبول و مناسبی ندارد و در بهترین حالت فقط سیستم ABS دارند، اما بیشتر خودرو های برلیانس از جمله برلیانس H330 به ترمز EBD هم مجهز هستند. از همین جهت است که ایمنی و سیستم ترمز برلیانس H330 در مقایسه با خودرو های با این رنج قیمت، بیشتر و تضمین شده تر است. بد نیست بدانید قیمت برلیانس H330 در یک بخش مربوط به سیستم ترمز این خودرو است. جالبتر این است که این خودرو در یکی از مجهزترین آزمایشگاه های سنجش ایمنی، 40 آزمایش مجزا را از سر گذرانده است که نتایج 35 مورد آنها تحسین برانگیز بوده است. البته در 5 آزمایش باقی مانده نیز نمره قبولی را گرفته است و فقط به اندازه باقی نتایج مهیج نبوده است.
ایمنی و سیستم ترمز برلیانس C3 کراس
گرچه ایمنی و سیستم ترمز برلیانس های مختلف تضمین شده و آزمایش شده است، اما ایمنی و سیستم ترمز برلیانس C3 کراس آن هم ایمنی داخل کابین این خودرو، چیز دیگری است. این خودرو مجهز به بهترین مجموعه ای از کیسه هواهای موجود است. اگر یک نگاه کوچک و گذرا به آزمایش هایی که برای باز شدن کیسه های هوای این خودرو انجام شده است، بیاندازید، متوجه می شوید که هر تصادفی هر چقدر ضعیف و یا هر چقدر شدید به میزان خاصی بر باز شدن این کیسه های هوا تاثیر می گذارند. با توجه به قیمت این خودرو، چنین ویژگی در ایمنی و سیستم ترمز برلیانس C3 کراس واقعا فوق العاده است. زیرا اکثر کیسه های هوا در خودرو هایی با این رنج قیمت یا باز نمی شوند و یا آنقدر دیر باز می شوند که تاثیری در کاهش آسیب ها ندارند.
منظور از عملکرد EBD در سیستم ترمز ABS برلیانس چیست؟
بخش از ایمنی و سیستم ترمز برلیانس مربوط به عملکرد EBD در سیستم ترمز ABS آن است. این در حالی است که سیستم های ترمز در ابتدا به صورت کاملا مکانیکی طراحی و تولید می شدند که در آنها نیروی ترمز وارده از طرف راننده به صورت مساوی بین چرخ های خودرو تقسیم می شد. احتمالا می پرسید که عملکرد EBD در سیستم ترمز ABS برلیانس به چه معنی است؟ طبیعتا می دانید که منظور از سیستم ترمز ABS یک ترمز ضد قفل است. حال ترمز ضد قفلی که مجهز به عملکرد EBD باشد، باعث می شود که ایمنی خودرو افزایش پیدا کند و نیروی ترمز با تناسب به چرخ های جلو، عقب، چپ و راست تقسیم شود. عملکرد EBD یا توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی باعث می شود تا به هنگام ترمز یا حمل بار زیاد یا حرکت در پیچ، پایداری خودرو حفظ شود. با توجه به این توضیحات، برای پیاده سازی عملکرد EBD در سیستم ترمز ABS همان امکانات و تجهیزات سخت افزاری نیاز است که برای ABS استفاده می شود و به همین دلیل است EBD به عنوان مکمل سیستم ABS شناخته می شود.
به طور کلی باید کاربرد سیستم EBD در برلیانس را به حفظ پایداری خودرو در شرایط ترمز به همراه بار و مسافر و ترمز گرفتن در پیچ خلاصه کرد. به عبارت دیگر عملکرد EBD یا توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی کمک می کند در شرایط جاده ای متفاوت، هر چرخی به تنهایی کنترل شود و مانع از انحراف و تغییر جهت خودرو در شرایط جاده ای لغزنده و بارانی، خاکی، دست انداز و همچنین ترمز های شدید و ناگهانی شود. مسلم است که ایمنی و سیستم ترمز برلیانس با وجود چنین عملکردی چند برابر می شود.
متاسفانه این مدل در محاسبه افت قیمت خودرو نوسانات زیادی را نشان می دهد که در فرمون ایکس می توانید به محاسبه آن ها بپردازیم.