فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

پیش فروش خودرو و تاثیرات آن بر نرخ های بازار

با توجه به این که قیمت ها در بازار خودرو تابع عوامل گوناگونی گشته و با هر زمزمه ای، قیمت مجدد خودروها و نرخ ها به راحتی افزایش پیدا می کنند، نقش کارخانه های خودروسازی بیش از پیش احساس شده و طرح های پیش فروش خودرو می تواند تاثیرگذارتر از سابق باشد. در واقع افت قیمت خودرو نیز می تواند به شکلی تابعی از همین موارد باشد. در صورتی که مایل به دانستن قیمت نهایی خود هستید، می توانید از اپلیکیشن فرمون ایکس استفاده نمایید.


---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---

به واقع در صورتی که خودروسازان بتوانند به میزان بیشتری وابستگی متقاضیان واقعی خرید را از بازار آزاد، جدا سازند؛ تاثیرپذیری قیمت ها از تحریکات بیرونی، کاهش خواهد یافت. این را می توان تنها مسیر واقعی جهت رسیدن به ثبات دانست. باید خودروساز قیمت گذار بازار باشد تا ثبات قیمتی نیز حفظ شده و بتوان به نرخ های موجود در بازار اعتماد داشت. اما زمانی که کنترل بازار از دست کارخانه های قیمت گذاری خارج شده و دلالان در بازار خودرو سکان دار امور گردند، نمی توان به ثبات قیمتی چندان امیدوار بود.


 


شرایط پیش فروش خودرو

طرح های پیش فروش خودرو در انواع طرح های فروش اعتباری و اقساطی از سوی کارخانه های خودروسازی عرضه می شوند. متقاضیان خرید خودرو در این شرایط پیش فروش باید شرایطی خاص باشند.

البته پیش از این پیش خرید خودرو شرایط خاصی نداشت و حتی هر فردی می توانست با یک کد ملی، بیش از یک خودرو را پیش خرید کند. اما در شرایط فعلی که با محدودیت منابع و نوسانات و دلالی های گسترده در بازار خودرو مواجه هستیم، شرایط خاصی برای پیش فروش خودرو در نظر گرفته شده است.

طبق این شرایط هر شخص با یک کد ملی و سن بالای 18 سال، می تواند تنها در 18 ماه یک خودرو پیش خرید نماید. البته در نظر داشته باشید که این یک خودرو مشمول کلیه کارخانه های خودروسازی داخلی می شود. به این معنا که اگر شما ظرف مدت اخیر یک خودرو از کارخانه خودروسازی سایپا، پیش خرید کرده باشید، قادر به شرکت در پیش فروش خودروهای کارخانه خودروسازی ایران خودرو نخواهید بود.

برای رصد کردن این مورد و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، اطلاعات پایه خریداران هر دو کارخانه خودروسازی به یکدیگر متصل شده و یک پایگاه اطلاعات جامع ایجاد گردیده است که گروه فروش کارخانه ها می توانند با استناد بر آن، صحت سوابق خرید متقاضیان را بررسی و تائید نمایند.

به علاوه همان طور که اشاره کردیم تنها افراد دارای 18 سال سن می توانند در این طرح ها شرکت نمایند. به این صورت شخصی قادر به سوء استفاده از کد ملی افراد زیر 18 سال و خرید خودرو در طرح های پیش فروش و فروش خودروهای تحویلی در بازار آزاد (با قیمتی گزاف تر) نخواهد بود.

همچنین در اعلامیه پیش فروش های خودروسازان داخلی قید شده است که در صورت مغایرت اطلاعات داده شده از سوی متقاضی خرید با اطلاعات واقعی وی، مسئولیت آن بر عهده خود شخص بوده و قرارداد فروش، لغو خواهد شد.


 

مزایای پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان داخلی

از جمله مزایای پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش عرضه و کاهش قیمت ها در بازار: همان طور که می دانید با افزایش عرضه و پیشی گرفتن آن بر تقاضا، قیمت ها کاهش پیدا خواهند کرد. این قاعده در هر بازاری صدق می کند.
  • کوتاه شدن دست دلالان از بازی گردانی بازار خودرو: با وارد شدن پرقدرت کارخانه هی خودروسازی، دلال ها میدانی چندانی برای مانور قیمتی خود روی خودروهای احتکار کرده، نخواهند داشت.
  • رسیدن اتومبیل ها به دست متقاضیان واقعی: با در نظر گرفتن شرایطی که جهت پیش خرید خودرو، به آن ها اشاره شد؛ تنها متقاضیان واقعی قادر به ثبت نام در این طرح ها خواهند بود.
  • به راه افتادن چرخه تولید: با ثبت نام متقاضیان، پول قابل توجهی به کارخانه های خودروسازی تزریق شده و به کمک آن چرخه تولید با قدرت بیشتری می چرخد.
  • جمع شدن نقدینگی خرید خودرو از بازار سیاه: با حرکت پول خریداران به سمت طرح های پیش فروش کارخانه های خودروسازی داخلی، نقدینگی سرگردان در بازار سیاه جمع شده و به صورت هدفمند به خط تولید وارد می شود.
  • رسیدن به ثبات قیمتی در بازار خودرو: قیمت گذاری در طرح های پیش فروش، می تواند به ثبات قیمتی کلی در بازار کمک زیادی نماید.


 

نکته: اما همه این ها منوط به آن است که خودروساز بتوان به زمان تحویل ذکر شده در قرارداد پیش فروش، متعهد باشد. به واقع تمام این اتفاقات خوب در شرایطی رخ می دهد که خودروسازان قادر به تحویل خودروی ثبت نامه طبق تعهدات خود باشند. در غیر این صورت، مجدد شاهد تنش در بازار اتومبیل های داخلی خواهیم بود و عدم تحویل به موقع خودروها، اعتماد متقاضیان خرید از شرکت در پیش فروش های بعدی را ضعیف خواهد کرد. این باعث می شود که بار دیگر خریداران به سمت بازار آزاد رفته و دلالان نیز از این جو منفی نسبت به خودروسازان، برای افزایش قیمت استفاده نمایند.

 

سخن پایانی

افرادی که به راستی به عنوان مصرف کننده نهایی، متقاضی خرید خودرو هستند؛ بهترین شکل خرید را در خریدن خودرو از کارخانه خواهند یافت. حال این شکل از خرید می تواند در ایده آل ترین وضعیت به صورت نقدی و فوری بوده و یا در غیر این صورت در طرح های پیش فروش و ثبت نامی قرار بگیرد.

حتما: نحوه خرید طرح آلودگی هوا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.