فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 چه قدر است؟

هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 همیشه موضوع مهمی بوده است. در خرید خودرو سوای اینکه هزینه ای را به عنوان ارزش واقعی خودرو پرداخت می کنید، باید هزینه هایی مانند خلافی خودرو را نیز برای سند زدن و به نام زدن خودرو در نظر بگیرید. این هزینه ها بسته به اینکه مدل خودرو شما چیست و قیمت روز آن چه قدر است، متفاوت خواهد بود. البته هزینه های مربوط به تعویض پلاک برای همه خودرو ها یکسان است و تفاوتی در پرداخت هزینه تعویض پلاک بین یک خودروی عادی و معمولی و یک خودروی لاکچری وجود دارد. این در حالی است که هزینه های مربوط به دفترخانه به تناسب ارزش واقعی خودرو در تاریخ معامله حساب می شود. اگر تصور می کنید برای سند زدن خودرو احتیاجی ندارید که به دفترخانه مراجعه کنید، باید بگوییم که در اشتباه به سر می برید، زیرا مراجعه به دفترخانه در قانون و قوه قضائیه لازم و ضروری شناخته شده است و هیج انتقال خودرویی بدون مراجعه به دفترخانه و فقط با برگ سبز خودرو، وجاهت قانونی ندارد.


---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---

هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 چگونه پرداخت می شود؟

برای پرداخت هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 باید بدانید که این هزینه ها در دو بخش پرداخت خواهند شد، یکی بخش تعویض پلاک و دیگری بخش دفترخانه است. هزینه ای که برای تعویض پلاک باید پرداخت کنید مربوط به صدور برگ سبز، صدور کارت خودرو، هزینه پست و هزینه تعویض پلاک و نصب پلاک جدید است. این هزینه در مجموع بیشتر از 160 هزار تومان نخواهد شد که البته از این مبلغ کمتر نیز هست. به یاد داشته باشید که در مراکز تعویض پلاک تمام هزینه ها به کمک کارت بانکی پرداخت می شود. مراکز تعویض پلاک به هیچ وجه این اجازه را ندارند که هزینه ای جدای هزینه های عرفی و مرسوم تعویض پلاک، به صورت نقدی دریافت کنند. پرداخت کل هزینه تعویض پلاک با خریدار است و فروشنده تنها باید هزینه های مربوط به خلافی خودرو را پرداخت کند. فروشنده می تواند در مراکز تعویض پلاک نیز خلافی خود را پرداخت کند. در صورت که خلافی صفر باشد، در این مرحله فروشنده هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهد کرد.

هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفترخانه

دفترخانه پر هزینه ترین بخش انتقال سند خودرو بوده و تا حدودی تابع قیمت مجدد خودرو است. اساسا بسیاری از افراد برای فرار از پرداخت هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفترخانه، از مراجعه به این مراکز و دفاتر امتناع می کنند. این در حالی است که قوه قانون گذار صراحتا اعلام کرده است که مراجعه به دفاتر رسمی اسناد برای ثبت سند، در هر معامله خودرویی لازم و اجباری است. بنابراین خریداران و فروشندگان باید بی توجه به اختلاف نظر نیروی انتظامی و کانون سردفتران در این باره، حتما به دفاتر رسمی اسناد مراجعه کنند. هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفتر خانه ها با توجه به نوع خودرو، سال تولید خودرو، ملی یا وارداتی بودن خودرو مشخص می شود. البته قیمت پایه خودرو نیز در این ارزیابی دخیل است. با توجه به نوساناتی که در بازار خودرو روی داده است، این هزینه ها نیز تغییر می کند. با این وجود سایت های معتبر و مشخصی وجود دارند که به صورت آنلاین و برخط هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 را محاسبه می کنند. باید بدانید که این هزینه برای یک خودروی مشترک در سراسر کشور یکسان است و فقط ویژگی های اختصاصی خودرو است که باعث بالا و پایین شدن این هزینه ها می شود. هزینه های دفترخانه بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود. اما پرداخت هزینه های شهرداری تماما به پای فروشنده است. البته با افت قیمت خودرو، هزینه های انتقال خودرو نیز متفاوت خواهد بود.

روش های خرید و فروش خودرو

شاید تصور کنید که خرید و فروش خودرو فقط یک روش دارد و آن مراجعه به پارکینگ های خرید و فروش است، اما باید بدانید که در روزگار حاضر که تکنولوژی سراسر زندگی ما را در نوردیده است، مراجعه به پارکینگ های خرید فروش، پیش پا افتاده ترین روش خرید و فروش خودرو است. این روز ها با توجه به گستردگی نت در زندگی و استفاده از اینترنت در هر امری، روش های دیگری نیز برای خرید و فروش خودرو فراهم شده است. استفاده از اپ ها خودرویی و سایت های خرید و فروش خودرو و به طور کلی کمک گرفتن از فضای نت، به عنوان روش‌هایی جایگزین برای مراجعه به پارکینگ ها هستند. البته ناگفته نماند که هر روشی مزیت ها و معایب خاص خودش را دارد که موضوع این بحث نیست. آنچه که همیشه و در هر روشی از خرید و فروش باید مورد توجه قرار بگیرد، دوری کردن از دلالان خودرو است. به عنوان یک فروشنده، دلال خودرو ، ماشین را به ارزش واقعی از شما نمی خرد و به عنوان یک خریدار، دلال خودرو، ماشین را به ارزش واقعی به شما نمی فروشد. بنابراین بهترین کار این است که خرید و فروش خودرو بی واسطه و توسط خریدار و فروشنده واقعی انجام شود.

چرا مراجعه به دفترخانه الزامی است؟

فراموش نکنید که نمی توانید برای فرار از هزینه انتقال سند خودرو در سال 98 در دفترخانه، قید مراجعه به دفترخانه را بزنید. زیرا قانون و قانونگذار مالکیت خودرو را بدون ثبت در دفترخانه از لحاظ قانونی و حقوقی تایید نمی کند. گرچه نیروی انتظامی برگ سبز خودرو را به عنوان سند قانونی به همه خریداران و فروشندگان معرفی می کند، اما این برگه فقط و فقط برای اثبات مالکیت پلاک وجاهت قانونی دارد. درست است که مشخصات ماشین در برگ سبز نیز درج می شود، اما چنانچه به هر دلیلی خودرو با مشکل حقوقی روبه رو شود و مراجعه به دادگاه و دادگستری لازم باشد، دادگاه تنها سند قطعی ثبت شده در دفترخانه را به رسمیت می شمارد. برای توضیح بیشتر باید بگوییم که ممکن است فردی با یک پلاک هیچ خودرویی در اختیار نداشته باشد و فرد دیگر با وجود داشتن 10 خودرو، فقط یک پلاک داشته باشد. همچنین مراجعه به دفترخانه باعث می شود که خریدار از ممنوع المعامله بودن یا نبودن خودرو و فروشنده آگاه شود و پول را با اطمینان کامل پرداخت کند. کاملا مشخص است که مراجعه به دفترخانه از هر جهت لازم و ضروری است و هیچ مرجعی حتی نیروی انتظامی نمی تواند با هیچ دلیلی این قانون و الزام را انکار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.