فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

سلامت داخل اتاقک خودرو چه قدر مهم است؟

سلامت داخل اتاقک خودرو یکی از موضوعات مهمی است که در خودروهای کارکرده، بسیار مورد توجه است و در شمار نکات خرید خودرو دست دوم قرار دارد. هر چه اتاق خودرو سالم‌تر و تمیزتر باشد، حس بهتر و خوشایندتری به راننده می دهد. به طور کلی منظور از اتاق خودرو، صندلی ها، کف خودرو، داشبورد و طاقچه ماشین، فرمان ماشین، پنل ضبط، پنل کیلومترشمار و همه آن چیزی است که شما در داخل ماشین می بینید. سلامت داخل اتاقک خودرو زمانی تضمین می شود که راننده در نگهداری ماشین خود وسواس به خرج دهد و با احتیاط و درست رانندگی کند. تعویض اتاق خودرو در هیچ شرایطی جایز نیست مگر اینکه تصادف شدیدی حادث شده باشد. تصادف شدید و سنگین همیشه سلامت داخل اتاقک خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***




سلامت داخل اتاقک خودرو به چه نکاتی وابسته است؟

پوسیدگی کف خودرو، زنگ زدگی کف خودرو، محل جوش و یا تمیز کاری جوش، برش، خم و یا علائمی از صاف‌کاری و رنگ شدگی و مواردی از این دست که کاملا غیر عادی هستند، سلامت داخل اتاقک خودرو را زیر سوال می برند؛ زیرا هر کدام از موارد در بدنه ماشین به مخدوش شدن و آسیب به شاسی منتهی می شوند و مشکلات فراوانی را دامن می زنند.


چه زمانی اتاق خودرو تعویض می شود؟

تنها زمانی اتاق خودرو تعویض می شود که یک تصادف شدید، آسیب 50 درصدی یا بیشتری به اتاق ماشین وارد کرده باشد. وقتی حجم آسیب بیشتر از 50 درصد باشد، تعمیر و بازسازی این حجم از آسیب نه منطقی و عقلانی است و نه اینکه کارگشا و موثر است. زمانی که یک تصادف شدید صورت گرفته باشد، سلامت داخل اتاقک خودرو فقط با تعویض تضمین می شود. تعمیر و بازسازی در چنین شرایطی تاثیرات منفی خود را در راندمان اتومبیل و کیفیت سواری آن باقی می گذارد، از همین جهت اصلا و تحت هیچ شرایطی مفید و موثر نیست و تنها راه، تعویض اتاق است.



راه های تشخیص سلامت داخل اتاقک خودرو

برای اینکه سلامت داخل اتاقک خودرو را تشخیص دهید و متوجه تعویضی بودن یا نبودن اتاق خودرو شوید، یکسری راه ها وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم؛

1.      توجه پلاک یا پلیت فلزی شماره بدنه خودرو

این فاکتور یکی از نشانه هایی است که در تشخیص تعویضی بودن یا نبودن اتاق خودرو کمک‌کننده است. باید ظاهر و وضعیت پلاک یا پلیت فلزی شماره بدنه خودرو را بررسی کنید. شماره بدنه خودرو بسته به مدل خودرو، به اشکال مختلف و در محل‌هایی مانند ستون وسط، سمت چپ پای راننده و روی دیواره بالایی و یا سمت چپی (پالونی) داخل کاپوت نصب شده است. تغییر در محل نصب این پلاک و تغییر در ظاهر این پلاک، تمیز نبودن و وجود هرگونه خط و خراش و یا نقطه جوش و یک‌دست نبودن پلاک و محیط پیرامون آن، از جا به جایی و یا هک کردن پلاک یا پلیت فلزی شماره بدنه خودرو خبر می دهد.


برای تعیین ارزش نهایی خودرو می توانید از اپلیکیشن فرمون ایکس استفاده کنید. این اپلیکیشن در ضمن دارای قابلیت های نمایش نقشه دوربین های زوج و فرد و نیز استعلام خلافی خودرو است.


2.      بازدید شاسی و سطح پایینی اتاق

سلامت داخل اتاقک خودرو زمانی تضمین می شود که اتاق خودرو با کمک لاستیک دقیقا بر روی شاسی نصب شده باشد. لذا بازدید دقیق شاسی و پی‌بردن به وضعیت شاسی، لاستیک‌های اتاق و محل و وضعیت پیچ‌های نصب اتاق بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت است. در صورتی که شاسی آسیب دیده باشد، خط و خش و زدگی‌هایی در سراسر شاسی دیده خواهد شد. برای ترمیم و پوشاندن این خط و خش ها و زدگی‌ها از رنگ استفاده می شود. عدم یکسان‌بودن رنگ شاسی و تغییر کیفیت رنگ آن، به وضعیت غیرعادی و غیرطبیعی آن اشاره دارد. همچنین اگر شاسی از نقطه‌ای بریده و سپس جوش‌ داده ‌شود، رد خال جوش در سطح آن دیده خواهد شد.

3.      وضعیت لاستیک اتاق و پیچ‌های اتاق

سلامت لاستیک اتاق و پیچ‌های اتاق به شدت می تواند عدم سلامت یا سلامت داخل اتاقک خودرو را نشان دهد. معمولا وضعیت لاستیک اتاق خودرو در صورت آسیب‌دیدگی به صورت واضح‌تری مشخص است. با این حال امکان ترمیم، پوشاندن و یا تعویض پیچ‌های اتاق و همچنین تمیز کردن دایره و محیط پیرامون آن با سمباده‌کشی و رنگ‌آمیزی وجود دارد که در این صورت تشخیص با دشواری همراه می شود.  

هر یک از این مواردی که یاد و اشاره کردیم، در سلامت داخل اتاقک خودرو و کیفیت سواری خودرو موثر هستند. اگر کمی بیشتر دقت کنید و وسواس به خرج بدهید، می توانید نشانه های یاد شده را بیابید و از تعویضی بودن یا نبودن اتاق ماشین مطلع شوید.



اصول تعویض اتاق خودرو

در یک تعویض اصولی اتاق خودرو باید وضعیت پیچ‌ها، لاستیک‌های اتاق و شاسی خودرو مناسب و قابل قبول باشد. به دلیل اینکه دلالان از ترفندهای مختلفی برای فریب دادن خریداران استفاده می کنند و همیشه به دنبال پنهان کردن واقعیت هستند، بهترین کار این است که اگر خودتان به اندازه کافی از این اصول سر در نمی آورید، حتما از یک فرد متخصص و معتمد کمک بگیرید که هم حرفه ای باشد و هم بتوانید به تمام گفته هایش اعتماد کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.