فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

نحوه دریافت خسارت از بیمه، بدون کروکی به چه صورت است؟


بعد از مواجه با تصادف رانندگی، آن چه که به شدت در ذهن دو طرف حادثه پر رنگ می شود، دریافت هزینه ها و جبران خسارت است. خوشبختانه شرکت های بیمه به این منظور پدید آمده اند تا نسبت به پرداخت خسارات وارد شده در تصادفات رانندگی، اقدام نمایند. تصادفات بر انواع مختلفی هستند و دریافت خسارت از شرکت بیمه به طرق مختلفی صورت می گیرد که ما قصد داریم در این مطلب به بررسی نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی بپردازیم. با ما همراه باشید.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***

البته لازم است که به این موازات محاسبه افت قیمت ماشین در تصادف را نیز در نظر داشته باشید. برای محاسبه این عدد از فرمون ایکس کمک بگیرید که در ضمن امکانات دیگری چون نقشه دوربین های زوج و فرد را در خود دارد.


نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی

حتما می دانید تصادفات رانندگی به شکل های مختلفی رخ می دهند؛ تصادف خودرو با خودرو، تصادف خودرو با عابر، تصادف خودرو با گارد ریل، تیر چراغ برق، درخت و ... . در هر صورت ممکن است به خودرو و افراد آسیب های جدی وارد شود و فرد تمایل به استفاده از بیمه خودرو داشته باشد.

هنگامی که بخواهید از بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه خودرو استفاده نمایید، می بایست از کروکی که افسر و یا کارشناس راهنمایی و رانندگی برای شما ترسیم کرده، استفاده نمایید. اما خوب است بدانید که گاهی اوقات نیازی به استفاده از کروکی نیست و شما می توانید بدون آن نیز از امکانات پرداخت خسارت بیمه برخوردار شوید. اما نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی به چه صورت است؟

قبل از آنکه به بررسی نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی بپردازیم، گریزی کوتاه به کروکی و انواع آن خواهیم داشت.


کروکی و انواع آن

کروکی نقشه ترسیمی از صحنه تصادف و با جزئیاتی دقیق به همراه تاریخ، روز و ... است که توسط کارشناس و یا افسر راهنمایی و رانندگی کشیده می شود. کروکی ها به انواع مختلف کروکی سازشی و غیر سازشی تقسیم می شوند:

کروکی های سازشی، آن دسته از کروکی هایی هستند که دو طرف حادثه، نسبت به آنچه که رخ داده است اتفاق نظر دارند و نسبت به نظر پلیس اعتراضی ندارند. برای ترسیم کروکی به مدارکی مانند بیمه شخص ثالث، برگه معاینه فنی، کارت خودرو و گواهینامه هر دو طرف نیاز است. همچنین لازم به ذکر است که این کروکی تنها برای تصادفات با خسارات مالی ترسیم خواهد شد. فرد زیان دیده می تواند با ارائه کروکی به شرکت بیمه، نسبت به دریافت خسارت اقدام نماید.

اما کروکی های غیر سازشی، همان طور که از نام آن ها پیدا است، زمانی ترسیم می شوند که طرفین نسبت به آنچه که در تصادف رخ داده، اتفاق نظر نداشته باشند. در صورت تکمیل نبودن مدارک هر یک از راننده ها، در صورت بیشتر بودن خسارت وارد شده بیش از سقف تعهدات مالی بیشمه شخص ثالث و قبول نداشتن نظر افسر از این کروکی استفاده می کنند.

اما همان طور که گفتیم، در جبران خسارت تمامی تصادف ها، نیازی به کروکی نیست.


کدام تصادف ها به کروکی نیاز ندارند:

  • تصادفاتی که در آن خسارت جانی رخ نداده باشد.
  • طرفی حادثه در ارتباط با آنچه که رخ داده اختلافی نداشته باشند.
  • میزان خسارت وارد شده کمتر از 9 میلیون تومان باشد.

البته باید بگوییم که حضور مقصر حادثه و همچنین فرد حادثه دیده، به منظور دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی الزامی است. در صورتی که هر یک افراد و حتی فرد خاطی، مخالف این روند باشد، به تسلیم کروکی برای دریافت خسارت به شرکت بیمه نیاز است.


مدارک و نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی | بیمه شخص ثالث

برای استفاده از این امکان، لازم است تا هر دو طرف حادثه دارای بیمه نامه معتبر بوده که به تائید بیمه مرکزی رسیده باشد. از سوی دیگر فرد مقصر و حادثه دیده می بایست دارای گواهینامه مجاز رانندگی برای وسیله نقلیه رانده شده، باشند. لزومی به ارائه تصویری از محل حادثه برای دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی نیست، اما باید هر دو راننده در شعب پرداخت خسارت حضور پیدا نمایند.

ذکر این نکته در نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی حائز اهمیت است که برای دریافت خسارت، طرفین حادثه می بایست طی 5 روز به شرکت بیمه مراجعه نمایند، در غیر این صورت شرکت بیمه، مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه ها نخواهد داشت.

مدارکی که برای دریافت خسارت باید به شرکت بیمه تسلیم شود، بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه و کارت ماشین به همراه کپی هر یک از آن ها خواهد بود.


نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی | بیمه بدنه

لازم است بدانید که برای استفاده از بیمه بدنه در تصادف با جدول، گارد ریل و ...، به کروکی نیاز نیست. اما برای دریافت خسارت می بایست از صحنه تصادف عکس برداری کرده و به شرکت بیمه تسلیم نمایید.

برای دریافت خسارت بیمه بدنه بدون کروکی، می بایست کارت ماشین، بیمه بدنه و شخص ثالث و همچنین اصل و کپی گواهینامه را به شرکت بیمه تسلیم نمایید. توجه داشته باشید که دو بار در سال می توانید بدون کروکی از شرکت بیمه، خسارت دریافت نمایید. اما چنانچه، در دفعات بعدی، خسارات وارد شده حتی کمتر از 9 میلیون تومان باشد، برای جبران خسارت وارد شده به خودرو، لازم است که کروکی به شرکت بیمه ارائه دهید.


سخن پایانی

همان طور که در راهنمای نحوه دریافت خسارت از بیمه بدون کروکی خواندید، می توانید در برخی از تصادفات، بدون کروکی از امکان دریافت خسارت توسط شرکت بیمه استفاده نمایید. اما در هر صورت اگر شرکت بیمه شما را ملزم به ارائه کروکی کند، می بایست افسر و کارشناس مربوطه را پیدا کرده و از او بخواهید کروکی صحنه تصادف را برای شما ترسیم نماید تا شما آن را به شرکت بیمه ارائه دهید. چنان که مشاهده می کنید بیمه شخص ثالث اهمیت بسیار زیادی دارد و عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث دامنگیر راننده مقصر در تصادف خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.