فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

همه چیز درباره نحوه تنظیم آینه بغل 206

تنظیم آینه بغل 206 در کلیت فرقی با سایر خودرو ها ندارد. در هر صورت آینه ها باید طوری تنظیم شده باشند که دید راننده را تکمیل کنند. برای اینکه بتوانید بی خطر و امن رانندگی کنید، حتما باید همیشه از آینه ها استفاده کنید. نگاه کردن به آینه ها هر 5 تا 8 ثانیه یکی از اصول اول رانندگی با هر خودرویی از جمله 206 است. برای تنظیم آینه بغل 206 همانند هر خودروی دیگری باید نکات ویژه ای را رعایت کنید. ساده ترین این نکات این است که حتما در حال توقف هر تغییری را که لازم است، در آینه ایجاد کنید. وقتی آینه را تنظیم کردید، باید بتوانید خودرو های پشتی را که در حال عبور از کنار شما هستند، به راحتی ببینید و فاصله آنها با خودتان را تشخیص بدهید. شما برای اعمال هر تغییری در رانندگی خود به آینه ها نیاز دارید و حتما باید از قبل سایر رانندگان را از تصمیم خود مطلع سازید.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***

تنظیم نبودن آینه بغل باعث می شود که حین رانندگی دقت کافی نداشته و کد تخلفات رانندگی را در زمینه های مختلف مرتکب شوید. به این شکل جریمه خودرو شما افزایش خواهد یافت و احتمالا اعتراض به خلافی خودرو نیز تاثیری نخواهد داشت.

تنظیم آینه بغل 206 با استفاده از دکمه برقی تنظیم آینه

برای تنظیم آینه بغل 206 با استفاده از دکمه برقی باید دکمه تنظیم (۱) را به سمت راست یا چپ بچرخانید و آینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. حالا دکمه (۱) را به چهار جهت حرکت دهید و آینه را تنظیم کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در آینه های برقی در وضعیت ۱ و ۲ استارت سوئیچ فعال است. اما در وضعیت صفرِ استارت سوئیچ، فقط تا ۴۵ ثانیه پس از خاموش کردن خودرو این امکان وجود دارد که بتوانید جهت آینه را تغییر دهید.


تنظیم آینه بغل 206 به صورت دستی

برای تنظیم آینه بغل 206 به صورت دستی باید اهرم تنظیم را به چهار طرف حرکت دهید و آینه را تنظیم کنید. باید آینه های بغل را به صورت دستی به سمت خودرو خم کنید تا کم‌کم به تنظیم مناسب برسید.

اصول تنظیم آینه بغل 206

برای دانستن طرز تنظیم آینه بغل 206 چه به صورت دستی و چه به صورت برقی باید بدانید که این آینه ها در چه جهتی باید قرار بگیرند تا درست تنظیم شده باشند. تنها یک تنظیم درست و اصولی است که می تواند دید راننده را تکمیل کند و او را از شر نقاط کور نجات دهد.


1.     تنظیم آینه سمت راست 206

این آینه باید طوری تنظیم شده باشد که قسمت انتهایی گوشه پنجره عقب خودرو یا قسمت انتهایی خودرو را نشان دهد. قبل از تنظیم آینه بغل 206 در سمت راست باید سر خود را به قدری به سمت راست خم کنید تا به مرکز خودرو یا وسط دو صندلی جلو برسید. سپس چه به صورت دستی و چه به صورت برقی آینه بغل سمت راست را تنظیم کنید. در واقع وقتی آینه سمت راست درست تنظیم می شود که آینه نیمه‌ پایانی خودرو را پوشش دهد.


2.     تنظیم آینه سمت چپ 206

برای تنظیم درست این آینه کم‌کم بدن و سر خود را به سمت چپ کج کنید تا سر شما به شیشه سمت چپ برسد و آن را لمس کند. باید آنقدر آینه بغل سمت چپ را به سمت چپ کج کنید تا تنها در آینه قسمت گوشه کوچک انتهایی پنجره عقب خودرو را ببینید یا اینکه آنقدر آینه را بچرخانید تا در این حالت بدنه خودرو از داخل آینه خارج شود یا اینکه بیشترین مقدار از آینه با نیمه‌ انتهایی خودرو پر شود. تنها در این صورت است که می توانید دیدتان را کامل کنید و تنظیم آینه بغل 206 را به خوبی انجام دهید.

برای توضیح بیشتر باید بگوییم که برای حذف نقاط کور در آینه های جانبی، باید آنها را به نحوی تنظیم کنید که کوچکترین قسمتی از بدنه خودرو در آن نمایان نباشد. ماهیت آینه های بغل به گونه ای است که میدان دید محدودی نسبت به آینه وسط دارند، لذا باید طوری تنظیم شوند که کمترین تداخل و همپوشانی را با میدان دید آینه وسط داشته باشند.

قبل از تنظیم آینه بغل 206 به این نکات توجه کنید


1.     تنظیم طولی و عرضی صندلی

اگر صندلی راننده را بر اساس قد و قواره خود تنظیم کنید، به این معنی است که درست نشسته اید و فاصله مناسبی از فرمان و پدال ها دارید. برای این منظور می توانید از اهرم های صندلی کمک بگیرید. در هر صورت شما باید طوری در صندلی راننده بنشینید که کاملا احساس راحتی کنید و به هیچ وجه حس انقباض یا کشش ماهیچه ای یا خمیدگی و تاشدگی نداشته باشید.


2.     کمربند ایمنی را ببندید

بستن کمربند ایمنی نه تنها برای حفظ جان سرنشینان لازم و ضروری است، بلکه قبل از تنظیم آینه بغل 206 نیز باید این کار را انجام دهید تا زمانی که در جایگاه درست راننده تثبیت شده اید، آینه ها را تنظیم کنید. با بستن کمربند ایمنی اندکی جایگاه شما و شکل نشستن‌تان تغییر می کند؛ پس از اینکه کمربند ایمنی را بستید و درست و راحت در صندلی راننده قرار گرفتید، سراغ تنظیم آینه بغل 206 بروید.


نظرات 1 + ارسال نظر
کیاممحمدی پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 ساعت 02:50

من تازه خریدم واقعا دستتون درد نکنه عالیه عالی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.