فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

نکات مهم برای تنظیم کردن آینه داخلی خودرو

آینه ها در همه خودروها بخش مهمی هستند که منجر به خوب رانندگی کردن و امن و ایمن رانندگی کردن می شوند. تنظیم نبودن آینه به ارتکاب کدهای تخلف رانندگی و خلافی ماشین منجر خواهد شد. تنظیم کردن آینه داخلی خودرو یکی از کارهایی است که لازم است هر راننده ای بایدها و نبایدهای آن را بداند. بسیاری از کسانی که رانندگی می کنند، با تمام مهارت ها و قوانین رانندگی آشنایی کامل و کافی ندارند. تنظیم صحیح آینه های خودرو برای یک رانندگی صحیح و ایمن اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا آینه وسیله ای است که دید راننده را نسبت به پشت و اطراف خودرو تکمیل می کند. به این ترتیب راننده از تمام اتفاقاتی که در اطراف خودرو در حال وقوع است، آگاه می شود و می تواند به موقع عکس العمل نشان دهد. بر اساس آمار جهانی تنظیم صحیح آینه های داخل خودرو می تواند از هزاران تصادف کوچک و بزرگ و حتی مرگ و میر جلوگیری کند. هر خودرو دارای دو آینه بغل در سمت راست و چپ و یک آینه وسط در داخل است. امروز اختصاصا می خواهیم درباره تنظیم کردن آینه داخلی خودرو صحبت کنیم.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***



پیش نیاز تنظیم کردن آینه داخلی خودرو

اولین نکته در مورد تنظیم کردن آینه داخلی خودرو مربوط به صندلی و نحوه نشستن راننده است. البته این موضوع در مورد تنظیم همه آینه های خودرو مهم است. راننده باید طوری پشت فرمان بنشیند که کاملا احساس راحتی کند. ارتفاع صندلی خودرو و مکان قرار گیری آن باید دقیقا بر اساس قد راننده باشد. راننده باید تمام قسمت های خودرو را بتواند مدیریت و کنترل کند و به خوبی دید داشته باشد. پس از تنظیم صندلی لازم است قبل از تنظیم کردن آینه داخلی خودرو کمربند را هم بست تا جایگاه راننده به خوبی تنظیم و تثبیت شود و بر اساس آن آینه داخلی و وسط خودرو تنظیم شود.



نحوه تنظیم کردن آینه داخلی خودرو

برای تنظیم کردن آینه داخلی خودرو در حالی که پشت فرمان نشسته اید، آینه را طوری تنظیم کنید که به راحتی شیشه پشتی و متعاقبا خودرو های پشت سر را به راحتی ببینید. برای این کار باید بدنه آینه را به زوایای مختلف تکان دهید. آینه داخلی خودرو به راحتی با نیروی دست حرکت می کند، اما آنقدر ها هم متحرک و شل نیست که با هر تکان خودرو جابه جا شود. در صورتی که آینه وسط خودرو شل شده است و حرکت اضافه دارد، حتما باید تعویض شود.

در تنظیم کردن آینه داخلی خودرو حواستان را جمع کنید که آینه را به گونه ای تنظیم نکنید که یک قسمت از شیشه عقب را بیشتر از قسمت دیگر ببینید. حتما دیده اید که برخی از راننده ها آینه وسط را طوری تنظیم می کنند که سمت راننده بیشتر از سمت دیگر پوشش داده می شود. با این کار فقط دید راننده نسبت به جاده محدود می شود. آینه وسط باید به شکلی تنظیم شود که راننده بتواند پشت و عقب خودرو را به خوبی و با وضوح کامل ببیند.

توجه داشته باشید زمانی می توانید یقین پیدا کنید که آینه های خودروی شما دقیق و درست تنظیم هستند که در حال حرکت خودروی پشتی را به کمک آینه وسط ببینید و زمانی که خودروی پشتی از شما سبقت گرفت باید آن را در آینه های کناری مشاهده کنید و وقتی که سبقت تمام شد، خودرو را از شیشه های بغل ماشین یا شیشه جلو ماشین ببینید.


اهمیت استفاده کردن از آینه در هنگام رانندگی

زمانی که رانندگی می کنید نیاز دارید که از اتفاقاتی که در اطراف در حال وقوع هستند، مطلع باشید. برای این منظور باید از آینه ها استفاده کنید. به طور کلی هر راننده در هنگام رانندگی در هر 5 تا 8 ثانیه یک بار باید به آینه های خودرو نگاه کند و همه چیز را تحت کنترل داشته باشد. به این ترتیب مدام و مستمر از وضعیت خودرو ها و شرایط پشت خودروی خود مطلع می شود و در صورتی که خودرویی چراغ دهد یا به هر ترتیبی خطری ایجاد کند، به موقع عکس العمل نشان می دهد.


هر راننده ای قبل از انجام هر کاری در جاده باید به آینه ها نگاه کند؛ قبل از حرکت یا توقف، قبل از سبقت گرفتن، قبل از دور زدن، قبل از جابه جایی بین لاین ها، قبل از پارک کردن و قبل از هرگونه حرکت دیگر نگاه کردن به آینه ها و البته توجه به نقطه چین روی آینه ها، لازم و ضروری است. تنها در این صورت است که انجام هر حرکتی در حین رانندگی امن و بدون خطر خواهد بود. توجه داشته باشید که در هنگام جا به جایی میان لاین های جاده به ترکیب آینه بغل و آینه وسط نیاز دارید. استفاده از این ترکیب در هنگام سبقت گرفتن امنیت و ایمنی را تضمین می کند. چنانچه تصور می کنید که یک راننده حرفه ای هستید و خیلی به آینه ها نیازی ندارید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید؛ با این تصور غلط و خیال کاذب نه تنها جان و سلامتی خود را به خطر می اندازید که جان و سلامتی باقی راننده ها و خودروهایی که همراه شما در حال حرکت در مسیری مشترک هستند، تهدید می کنید. باید بدانید که لازمه خوب و حرفه ای رانندگی کردن استفاده کردن از آینه هاست و نه استفاده نکردن از آنها. 


پیشنهاد مطالعه:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.