فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

باید ها و نباید های تنظیم صندلی خودرو

تنظیم صندلی خودرو مانند تنظیم آینه های خودرو، یکی از کارهایی است که هر راننده ای قبل از حرکت دادن خودرو باید آن را انجام دهد. احتمالا می دانید که اولین درس در هنگام آموزش رانندگی مربوط به صندلی و تنظیمات آن است. تنظیم صحیح و اصولی صندلی خودرو ایمنی و امنیت در رانندگی را تضمین می کند. البته نشستن پشت فرمان خودرو کار سختی نیست. فقط باید راحت بنشینید؛ یعنی طوری بنشینید که به هیچ یک از اعضای بدن شما فشار اضافی وارد نشود. تنظیم نبودن خودرو، باعث می شود که کنترل شما حین رانندگی کاهش یافته و به احتمال زیادی مرتکب کدهای تخلف رانندگی شده و در نهایت خلافی خودرو شما بالا رود.



***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***


نحوه تنظیم صندلی خودرو

برای اینکه صندلی خودرو خود را تنظیم کنید باید به قد و قواره خود توجه داشته باشید. همان طور که می دانید صندلی های خودرو ها اهرم هایی برای جلو و عقب بردن صندلی و گاهی برای بالا و پایین بردن صندلی دارند. با استفاده از این اهرم ها می توانید فاصله عرضی و طولی خود تا فرمان و پدال ها را تنظیم کنید. در واقع تنظیم صندلی خودرو با استفاده از این اهرم ها بسیار ساده شده است. یک راننده باید طوری روی صندلی بنشیند که گردن و پشت و کمر او کاملا راحت باشد. نباید فاصله ای بین کمر و تکیه گاه صندلی وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت آسیب به کمر و درد های کمری برای راننده حتمی و قطعی است. اگر صندلی راننده درست و اصولی تنظیم شود، به طور کامل از آسیب های فیزیکی پیشگیری می شود. چنانچه صندلی درست تنظیم نشده باشد و راننده راحت نباشد و تکیه گاه او مناسب نباشد، احساس ناراحتی و درد در ناحیه پشت امری بدیهی است. لازمه یک رانندگی کردن خوب این است که تمام عضلات بدن در وضعیت نرمال قرار بگیرند.

تکنیک های تنظیم صندلی خودرو

  • پاها

صندلی را طوری جابه جا کنید که هنگام فشار داد پدال ها، زانو های شما اندکی خم شوند. اگر پاها برای رسیدن به پدال ها خیلی کشیده شوند یا خیلی خم شوند، به این معنی است که تنظیم صندلی خودرو به درستی انجام نشده است. پاها باید به گونه‌ای قرار بگیرند که کمترین فشار در ناحیه ران ایجاد شود و هیچ کشیدگی در عضله پشت ساق پا ایجاد نشود. پاها باید تا حد امکان در وضعیت ۹۰ درجه باشند و از بدن باز نشوند؛ در واقع راننده باید به قد خود برای تنظیم صندلی توجه کند. توجه داشته باشید که وقتی در هنگام رانندگی اندکی زانوهای خود را خم می کنید، به شکل قابل ملاحظه ای از درد زانو جلوگیری خواهید کرد.

شما باید طوری روی صندلی بنشینید که بین پشت زانوهایتان و صندلی به اندازه عرض 2 انگشت فاصله باشد. این دو انگشت را باید بین لبه صندلی و پشت زانوهای خود قرار دهید. اگر این فاصله وجود نداشت، صندلی را به عقب بکشید تا این فضا و فاصله ایجاد شود.

اگر می خواهید ارتفاع صندلی را زیاد کنید، باید این کار را تا جایی انجام دهید که نشیمنگاه شما با زانوهایتان هم سطح باشند. در صورتی که نمی توانید از شیشه جلو و سایر شیشه های خودرو بیرون را به خوبی ببینید و اشراف کامل به محیط بیرون خودرو ندارید، حتما صندلی را بالا بیاورید. برای این کار یا باید از تنظیم کننده های ارتفاع خود صندلی استفاده کنید یا اینکه اگر خودروی شما این تنظیم کننده ها را ندارد، از یک بالشت کوچک استفاده کنید. آن را روی صندلی قرار بدهید و نشیمنگاه و لگن خود را با زانوهایتان خوب تراز کنید. در تنظیم ارتفاع خود به این نکته نیز توجه کنید که ارتفاع را بیش از اندازه زیاد نکنید چون در آن صورت مجبورید برای دیدن محیط بیرون خودرو خم شوید.

  • دست ها

دست ‌های یک راننده نباید خیلی دور یا خیلی نزدیک به فرمان باشند. نزدیکی بیش از اندازه به فرمان خودرو باعث ورود فشار شدید به ماهیچه‌ها، شانه، آرنج و حتی عضلات گردن می شود. این حالت در هنگام تصادف نیز، شدت جراحات را افزایش می دهد. دست‌ ها ضمن اینکه باید در حالت افقی باشند، باید در وضعیت راحتی قرار بگیرند.

  • کمر

تکیه گاه عقب خود را باید طوری تنظیم کنید که زاویه 100 درجه ساخته شود. در این حالت به پایین کمر شما فشار کمتری وارد می شود و رانندگی راحت تر خواهد شد. توجه داشته باشید که چنانچه هنگام چرخاندن فرمان خودرو، شانه های شما از صندلی جدا شوند، به این معنی است که زاویه صندلی زیاد است. در صورتی که به سمت جلو قوز می کنید باید بدانید که لازم است پشتی صندلی خود را بالاتر بیاورید. اگر جایگاه تکیه گاه صندلی مناسب باشد، دسترسی به فرمان راحت تر است و آرنج راننده کمتر خم می شود.

همچنین تکیه‌گاه کمری خود را تا جایی که در انحنای کمر قرار بگیرد، تنظیم کنید. در تنظیم صندلی خودرو، تنظیم این تکیه گاه بسیار مهم است، زیرا از کمر درد پیشگیری می کند. برای پیدا کردن این تکیه گاه در صندلی خود کافی است که یک بخش برجسته را در پایین صندلی خودروی خود بیابید. این تکیه گاه باید طوری تنظیم شود که پایین لبه آن با خط کمر هم سطح باشد و کاملا گودی کمر را بپوشاند. ممکن است خودروی شما این تکیه گاه را نداشته باشد؛ در این صورت باید به کمک یک بالشت کوچک و نرم این گودی را پر کنید.

  • سر و گردن

در تنظیم تکیه گاه سر باید طوری این بخش را تنظیم کنید که سر شما در مرکز قرار گیرد. ایده آل‌ترین حالت برای قرار گیری سر این طور است که بالای سر شما با بالای تکیه گاه هم سطح باشد. پس اگر سرتان بالاتر از تکیه گاه است، پشتی سر را به سمت بالا جابه جا کنید و اگر سرتان در پایین و بدون تکیه گاه است، پشتی سر را پایین بیاورید. توجه داشته باشید که پس از تنظیم صندلی خودرو باید طوری روی صندلی بنشیند که به هیچ وجه بدنتان به سمت جلو کشیده نشود.


همین طور بخوانید: تهران من خرید طرح ترافیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.