فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها را با این نکات دریابید

زمانی که پشت فرمان خودرو نشسته اید، فاکتورهای زیادی بر کیفیت رانندگی شما تاثیر خواهند گذاشت. به واقع این تنها مهارت شما در رانندگی نیست که تعیین کننده خواهد بود، بلکه مواردی چون اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها و استفاده به موقع از چراغ های خودرو و دقت به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ... از عوامل موثر به شمار می روند.

***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***


 


دلایل اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها

از عمده دلایل اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


آسایش حین رانندگی از دلایل اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها

این ساده ترین و در عین حال از مهم ترین دلایلی است که بابت آن باید صندلی خود را به درستی تنظیم نمایید. اگر صندلی شما بیش از اندازه جلو یا عقب بوده و همین طور ارتفاع آن به درستی تنظیم نشده باشد، برای فشردن پدال ها و تسلط روی فرمان، به مشکل برخورد خواهید کرد.


تنظیم صندلی راننده

·        صندلی راننده باید به شکلی تنظیم گردد که حین فشار دادن پدال گاز، زانوی وی در حدود 45 درجه خم شود و خمیدگی 90 درجه یا صاف بودن پا، صحیح نیست. در غیر این صورت ضمن کاهش تسلط، دردهای مزمن زانو را در آینده تجربه خواهید کرد.

·        ارتفاع صندلی نیز باید تا اندازه ای باشد که سطح زانو و نشیمنگاه راننده، موازی گردد. (اگر چه اکثر خودروهای فعلی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی هستند؛ اما در صورتی که اتومبیل شما از چنین ویژگی بی بهره است، جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید مشکل را به کمک یک بالشتک مرتفع سازید.)

·        تکیه گاه صندلی نیز باید دارای زاویه 100 درجه باشد. زاویه بیشتر یا بسته تر، ضمن کاستن از تسلط راننده بر رانندگی، به کمردردهای سختی منجر خواهد شد.

·        همچنین فاصله صندلی با فرمان باید طوری باشد که دست ها در حدود زاویه 120 درجه قرار بگیرند.

نکته: به خاطر داشته باشید که تمام این موارد فوق باید در زمان بسته بودن کمربند ایمنی، تست شوند.

 


قدرت عکس العمل سریع حین رانندگی

قدرت عکس العمل سریع حین رانندگی، نیز به تنظیم درست صندلی و آینه ها، بستگی دارد. در صورتی که صندلی شما در نقطه صحیح قرار نگرفته باشد، به موقع و در لحظه، قادر به گرفتن ترمز نبوده و ممکن است این موضوع به تصادفی جدی برایتان تبدیل شود. همین طور تنظیم بودن آینه ها نیز موجب می شود تا به موقع نسبت به وضعیت دیگر خودروها و سایر وسایل نقلیه عبوری، آگاه شده و تصمیم لازم در خصوص شکل حرکت خودروی خود را اتخاذ نمایید.


تسلط بر مسیر پشت خودرو از دلایل اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها

با تنظیم کردن آینه وسط خودرو، نسبت به مسیر پشتی تسلط خواهید داشت. به این صورت از نزدیک شدن خودروهای پشتی، چراغ های هشدار احتمالی آن ها و هر موضوع دیگری در این زمینه؛ مطلع خواهید شد. به علاوه در صورتی که خود قصد تغییر مسیر داشته و یا برای پیچیدن در خیابانی راهنمای راست یا چپ زده باشید؛ باید ابتدا موقعیت را از طریق آینه وسط و نیز آینه های کناری بررسی نمایید.


تسلط بر دو مسیر کناری خودرو

با تنظیم کردن متناسب و صحیح آینه های کناری و صندلی راننده، دید کامل بر دو مسیر کناری سمت راست و سمت چپ خواهید داشت. توجه داشته باشید که با تنظیم صحیح آینه های جانبی و صندلی، می توانید نقاط کور در آینه ها را پوشش داده و دید کاملا دقیق نسبت به تمام نقاط کناری مسیر به دست بیاورید.

تنظیم آینه های جانبی باید به شکلی باشد که هیچ نقطه ای از بدنه خودرو، در آن ها دیده نشده و به طور کامل جاده یا خیابان کناری را پوشش دهند.


نکته: تنظیم هر سه آینه را حتما در حالت توقف کامل و با کمربند ایمنی بسته، انجام دهید. متاسفانه برخی از راننده ها، پس از حرکت و طی مقداری از مسیر خود، به فکر تنظیم آینه ها و صندلی خودرو می افتند. در حالی که این عمل موجب حواس پرتی شده و راننده را در ریسک تصادف قرار می دهد. در صورتی که طی مسیر و در حال رانندگی، متوجه تنظیم نبودن آینه ها یا صندلی خودرو گشتید، در محل مناسبی توقف کرده و با حوصله و دقت نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

 

دید کافی نسبت به مسیر پیش رو از دلایل اهمیت تنظیم صندلی و آینه ها


تنظیم کردن صحیح صندلی راننده، باعث می شود تا دید کافی و کامل نسبت به مسیر پیش روی خود داشته باشید، در غیر این صورت احتمال ارتکاب یکی از کدهای تخلف رانندگی و بالا رفتن خلافی ماشین شما وجود دارد. البته همیشه باید نحوه اعتراض به خلافی خودرو را نیز برای کاهش مبلغ نهایی خلافی در نظر داشته باشید. شما باید قادر به رویت کامل مسیر از انتهای کاپوت خودرو تا دوردست های پیش رو باشید. در غیر این صورت، امکان نشان دادن عکس العمل سریع و صحیح در مواقع خطر و پرریسک، از شما گرفته خواهد شد.


سخن پایانی

با تنظیم کردن صحیح و اصولی آینه ها و صندلی خودرو، سفرهای درون شهری و برون شهری ایمنی داشته و کمترین ریسک را برای خود و سایر خودروها و نیز عابران پیاده به وجود می آورید. رانندگی عملی لذت بخش است، اگر تمامی قوانین و اصول وابسته به آن را رعایت کرده و حتی در جزئیات دقیق و مسئول باشیم. استفاده موثر از آینه ها، همیشه می تواند بهترین شرایط رانندگی را برای شما فراهم آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.