فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

بهترین ترموستات برای پراید در تابستان را بشناسید

انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان کمک می کند تا این خودرو بهتر و سالم تر کار کند. وقتی ترموستات خراب می شود، به خودرو فشار مضاعفی وارد می شود و خودرو سرد کار می کند. وقتی ترموستات خودرو خراب است، خودرو دیرتر از حالت معمول گرم می شود و در نهایت مصرف سوخت بالا می رود. اگر به خرابی ترموستات بی توجه باشید، پس از مدت زمانی سیلندر ها فرسوده می شوند و غلظت روغن کم می شود و به طور کلی خودرو فرسوده می شود.البته که این دلیل گاز خوردن ماشین پراید نمی شود، اما می تواند مشکلاتی در این زمینه به وجود آورده و با حواس پرتی راننده موجب ارتکاب کدهای تخلف رانندگی گردد.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***



روش های انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان

ترموستات پراید مثل هر خودروی دیگری برای در تعادل نگه داشتن دمای موتور استفاده می شود. ۹۵ درجه سانتیگراد ایده آل ترین و مناسب ترین درجه برای یک موتور روشن است. دمای موتور معمولا تحت تاثیر عواملی نظیر گاز دادن بیش از حد، رانندگی های طولانی بالا می رود. با بالا رفتن دمای موتور، موتور نمی تواند عملکرد کامل و مناسبی داشته باشد، در نتیجه به وجود آمدن رسوب و گازهای سمی کاملا طبیعی خواهد بود. برای انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان باید کمترین درجه را در نظر بگیرید. اینگونه می توانید از نگهداری خودرو خود در فصل گرم مطمعن باشید.


مناسب ترین درجه ترموستات برای پراید در تابستان چه قدر است؟

از آنجا که ترموستات جزء سیستم خنک کننده یک خودرو است، باید به درجه حرارت این قطعه نیز توجه شود تا کارکرد و عملکرد آن تحت الشعاع قرار نگیرد. انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان کار سختی نیست. آنچه مسلم است این است که ترموستات در هر شرایطی دمای موتور را کم می کند. توصیه کارشناسان در مورد درجه ترموستات پراید در تابستان این است که به جای معلق کردن عملکرد ترموستات در شرایط آب و هوایی گرم، درجه ترموستات را پایین بیاورید. عدد توصیه شده برای ترموستات پراید 73 درجه ، 75 درجه و حتی 85 درجه است که مناسب ترین آن برای فصل گرم 73 درجه است.

همه ترموستات ها درجه های مختلفی دارند. بسته به اینکه ترموستات پراید از چه مدلی باشد، در دماهای مختلف، به اشکال متفاوت عمل می کند. خوشبختانه انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان کار دشواری نیست؛ زیرا تمام مدل های پراید سیستم موتور مشابهی دارند. از همین جهت می توان در شرایط آب و هوایی مختلف ترموستات را جابه جا کرد. این در حالی است که در برخی دیگر از خودرو ها نوع ترموستات بر اساس سیستم اختصاصی موتور انتخاب و تعبیه می شوند و از همین جهت امکان ایجاد هیچ گونه تغییری برای آنها وجود ندارد، زیرا اساسا استاندارد های لازم را زیر سوال می برد.

توصیه اکید فنی کاران و متخصصان حوزه خودرو این است که نه در تابستان و نه در زمستان ترموستات خودرو را باز نکنید. به علاوه استفاده از ترموستاتی که دمای باز شدن آن پایین تر از حد نرمال است هم جایز نیست. در صورتی که دمای ترموستات کمتر از حالت نرمال و فابریک آن باشد، شاید به طور موقت منجر به دیرتر گرم شدن موتور شود، اما در حالت کلی ارزشی ندارد.



نشانه های خرابی ترموستات پراید

حتی با انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان همیشه احتمال خرابی وجود دارد؛ با خرابی ترموستات، مشکلاتی در خودرو ایجاد می شود که مهمترین آنها مربوط به موتور است. به طور کلی وقتی علائمی نظیر موارد زیر را در خودرو خود مشاهده کردید، یکی از مواردی که باید به آن شک کنید، خرابی ترموستات است.

1.      دیر گرم شدن موتور خودرو و جوش آوردن آن در کمتر از 20 دقیقه

2.      تغییرات دمای آب درون رادیاتور

3.      افزایش مصرف روغن موتور

هرچه دمای موتور بالاتر رود، میزان مصرف موتور هم افزایش پیدا می کند. خوشبخانه تعویض ترموستات هزینه چندانی ندارد، اما در صورتی که به این موضوع بی توجهی شود، بی تردید برای رفع مشکلات احتمالی باید هزینه های بالایی صرف کنید.


حتما بخوانید: خیابان های طرح زوج و فرد اصفهان


4.      کاهش غلظت روغن موتور

5.      افزایش مصرف سوخت

در صورتی که بدون هیچ دلیلی مصرف سوخت خودروی شما به شکل غیر عادی افزایش یافته است، می تواند دلیلی برای خرابی ترموستات باشد. ترموستات خراب عملکرد موتور را تحت الشعاع قرار می دهد؛ در نتیجه میزان مصرف سوخت خودرو به صورت غیر عادی بالا می رود.

6.      نا منظم شدن آمپر آب و جابه جایی سریع آن

7.      فرسایش سیلندرها

8.      نشت آب یا مایع خنک کننده از رادیاتور خودرو و خیس شدن فضای زیر خودرو

وقتی این اتفاق می افتد، فضای زیر خودرو خیس می شود. در این حالت ترموستات نمی تواند باز شود تا به مایع خنک کننده اجازه‌ جریان یافتن در مجاری موتور خودرو را بدهد. در نتیجه مایع خنک کننده نشت می کند. این نشتی از اطراف ترموستات خودرو شروع می شود و به سایر مجاری موتور سرایت می کند


همچنین بخوانید: روغن موتور مناسب خودروی من کدام است؟

 

برداشتن ترموستات پراید در تابستان

برداشتن ترموستات برای هیچ خودرویی در فصل تابستان توصیه نمی شود. خارج کردن ترموستات خودرو در فصل تابستان به بهانه بالا بودن دمای خودرو اصلا توجیه پذیر نیست و بدون شک مشکلاتی را ایجاد می کند. بهترین توصیه برای انتخاب بهترین ترموستات برای پراید در تابستان استفاده از ترموستات های با درجه حرارت پایین تر است. به این ترتیب آب رادیاتور زودتر به مدار وارد می شود. حال که مقدار درجه ترموستات پراید در تابستان را دانستید، بد نیست این موضوع هم بدانید که عوارض استفاده نکردن از ترموستات در هوای گرم بسیار هزینه بر است و مشکلات متعددی را دامن می زند.

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 10 فروردین 1401 ساعت 04:55

سلام از راهنمایی خوبی که در اختیار رانندگان می گذاری تشکر میکنم برای من خیلی خوب بود مشکلم حل شد ممنون

حسین دوشنبه 27 دی 1400 ساعت 16:19 http://2121

ممنون

امیر حسین چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 00:46

مطلب بسیار مفیدی بود و ب من کمک زیادی کرد متشکرم

حسین رضایی جمعه 12 اردیبهشت 1399 ساعت 16:00

سلام آیا ترموسات °76 درجه برای تابستان مناسب هست

کمال مصطفی پور یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 15:03 http://zilamo.ir

خداوکیلی کدوم کارشناس گفته که ترموستات درجه پایینتر در تابستان روی ماشین نصب کنید؟
مشخصه که هیچ کارشناس کاربلدی این حرف رو نمیزنه چون درست لینه که چه در تابستون و چه در زمستون موتور در دمای ایده آل موتور، بیشترین بازده رو داره و کار ترموستات اینه که نمی زاره دمای موتور پایین بیاد و تاثیری بر گرم شدن زیاد موتور نداره مگر اینکه خراب شده باشه و دمای ایده ال همون ترموستات فابریک هست نه اینکه در تابستون عوض بشه.
لطفا این مطلب رو از رو سایت بردارید تا مردم رو بیشتر از این گمراه نکردین.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.