فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

استعلام خلافی گواهینامه کار سختی نیست


استعلام خلافی گواهینامه یکی از اقداماتی است که همه رانندگان در زمان های مشخصی و به دلایل مختلفی به سراغ آن می روند. اینکه تخلفی برای خودروی شما ثبت شود و به دنبال آن برای گواهینامه شما نمره منفی در نظر گرفته شود، بی تردید سابقه رانندگی شما را با اماها و اگرهایی روبه رو می کند. باید بدانید که نوع خلافی که با خودروی خود مرتکب می شوید، می تواند هم منجر به جریمه خودرو شود و هم اینکه در گواهینامه شما نمره منفی ثبت کند. این نمره منفی توسط افسر مربوطه در قبض جریمه اعمال می شود. در نظر داشته باشید که مجموع این نمرات منفی می تواند در نهایت منجر به ابطال گواهینامه نیز شود.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***


لذا اگر هنوز نمی دانید که پس از اخذ گواهینامه و رانندگی کردن در جاده ها و خیابان های مختلف چه قدر نمره منفی در گواهینامه تان ثبت شده است، می توانید خیلی ساده و بی دردسر استعلام خلافی گواهینامه خود را بگیرید و برای جبران تمام نمره های منفی احتمالی که دارید، در نوع رانندگی کردن تان تجدید نظر کنید. البته اگر جزء آن دسته از رانندگان پر خطر و نقض کننده قانون نیستید، نباید در این مورد نگرانی داشته باشید.



روش های استعلام خلافی گواهینامه

سازمان راهنمایی و رانندگی برای تامین رفاه حال رانندگان عزیز با راه اندازی سامانه ای اختصاصی برای استعلام خلافی گواهینامه، کار را برای همه آسان کرده است. شما می توانید با ورود به این سامانه و وارد کردن شماره گواهینامه خود، خلافی گواهینامه تان را استعلام کنید. روش ساده دیگر این است که شماره گواهینامه خود را به  شماره پیامک 1101202020 ارسال کنید تا تعداد نمره منفی به همراه تخلف مربوطه برای شما ارسال شود. به این ترتیب می توانید مطلع شوید که چه قدر خوب رانندگی کرده اید یا احتمالا چه قدر قانون را نقض کرده اید


نقش نمره منفی گواهینامه در خوب رانندگی کردن

هرگونه خلاف و تخطی از قانون راهنمایی و رانندگی می تواند عواقب سنگینی برای شما به همراه داشته باشد. این عواقب در ساده ترین و پیش پا افتاده ترین حالت منجر به جریمه و ثبت نمره منفی روی گواهینامه شما می شود؛ اما گاهی حتی با جریمه و ثبت نمره منفی هم نمی توان تخلف انجام شده را جبران کرد. یادآوری می کنیم که بسیاری از تصادفات جاده ای و مرگ و میرهایی که در اثر این تصادفات اتفاق می افتد، تنها به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. سخت گیری برای رعایت این قوانین تنها راه است که جان تمام کسانی که هر روز در جاده های برون شهری و درون شهری عبور و مرور می کنند، حفظ شود. اگر خیلی به رانندگی خود اطمینان ندارید و مطمئن نیستید که چه قدر خوب و بی خطر رانندگی می کنید، می توانید با استعلام خلافی گواهینامه خود سابقه خود را در بیاورید و در صورتی که این سابقه چندان رضایت بخش نیست، در نوع رانندگی کردن تان تجدید نظر کنید. البته راهی برای اعتراض به  نمره منفی گواهینامه وجود دارد.


جدول نمره منفی برای رانندگی پر خطر

 

 

تخلف

نمره منفی برای وسایل نقلیه شخصی

نمره منفی برای وسایل نقیله عمومی و سنگین

1

انجام حرکات نمایشی/ دور زدن های درجا و تک چرخ زدن موتور سیکلت ها

8

10

2

تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۵۰ کیلومتر)

10

15

3

تجاوز از سرعت مجاز (بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر)

5

10

4

سبقت غیرمجاز در راه های دو طرفه

5

10

5

عبور از چراغ قرمز راهنمایی

5

10

6

حرکت به طور مارپیچ

2

5

7

رانندگی در حالت مستی و مصرف روانگردان

10

20

8

حرکت با دنده عقب در آزادراه و بزرگراه

5

7

9

عبور از محل ممنوع

4

6

10

تجاوز به چپ از محور راه

5

9

11

عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو

5

7

12

عدم رعایت حق تقدم عبور

4

6

13

دور زدن در محل ممنوع

3

5

14

استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در سرعت بالای 60 کیلومتر

3

5

15

نقص فنی مؤثر یا نقص در سیستم روشنایی شب

3

6

16

عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک

8

8

18

رانندگی با وسایل عمومی بیش از زمان مجاز

-

7

19

عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین، محصلین یا پلیس مدرسه

3

5

20

عدم رعایت مقررات حمل بار

5

8

21

عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه(سمعک، عینک و تجهیزات خاص)

3

7

 

روش اعتراض به نمره منفی گواهینامه

اگر پس از استعلام خلافی گواهینامه خود به تخلف ثبت شده اعتراض دارید و معتقد هستید که این تخلف نابه جا و اشتباه ثبت شده است، می توانید برای رسیدگی به این موضوع به واحد های اجراییات در سراسر کشور مراجعه کنید و از این طریق موضوع اعتراض به خلافی خودرو را پیگیری نمایید. پس از اینکه به واحد اجراییات مراجعه کردید، همراه با ادله قابل قبول و مستحکم، اعتراض خود را ثبت می کنید. کارشناسان در مرکز اجراییات پس از بررسی اعتراض و دلایل آن، نتیجه را در حداقل زمان ممکن به معترض ابلاغ می کنند. برای این کار حتما باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

·         اصل گواهینامه رانندگی

·         تکمیل فرم درخواست

·         قولنامه، وکالتنامه یا هر سند قانونی که بیانگر فروش وسیله نقلیه باشد

·         هرگونه سند یا مدرک جهت اثبات دلیل

 



نمره منفی چگونه گواهینامه را باطل می کند؟

همان طور که گفتیم مجموع نمرات منفی گواهینامه می تواند منجر به ابطال گواهینامه شود. باید بدانید که اگر مجموع این نمرات منفی برای بار اول به 30 نمره منفی برسد، گواهینامه به مدت 3 ماه توقیف می شود و سپس با پرداخت 400 هزار ریال در اختیار فرد قرار می گیرد. این روند برای بار دوم به 25 نمره منفی تقلیل می یابد و به مدت 6 ماه گواهینامه توقیف و بعد با پرداخت 600 هزار ریال عودت داده می شود. در مرحله سوم، 20 امتیاز منفی منجر به باطل شدن گواهینامه خواهد شد و فرد متخاطی بعد از یک سال و پس از طی کردن مراحل قانونی باید برای دریافت گواهینامه جدید در آزمون گواهینامه شرکت کند


همچنین باید بدانید که در هر 24 ساعت، یک بار نمره منفی اعمال می شود؛ البته برای تخلفاتی مثل حرکات نمایشی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و رانندگی در حال مستی و مصرف داروهای روان گردان و افیونی در صورت ارتکاب در هر 24 ساعت تعداد تخلفات انجام شده نمره منفی اعمال خواهد شد. همچنین وقوع همزمان چند تخلف حادثه ساز غیر از جریمه و نمره منفی موجب توقیف 3 روزه خودرو نیز می شود.


یادآوری این نکته نیز ضروری است که اگر راننده ای از آخرین تخلفش 6 ماه گذشته باشد، تمام تخلفات و نمره های منفی او پاک می شود و در صورتی که در مرحله سوم کسب نمره منفی باشد، نیاز دارد تا یک سال بدون تخلف رانندگی کند تا تمام نمرات منفی او پاک شود.

برای دریافت خلافی خودروی خود از برنامه خلافی خودرو استفاده نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.