فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

آیا بیمارستان امام خمینی در طرح ترافیک است؟

سال های زیادی از آغاز طرح کنترل ترافیک می گذرد. اما هنوز نتوانسته ایم، جبران ناپذیر ترین نتیجه آن، یعنی «آلودگی هوا» را کاهش دهیم. هنوز فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، به قدر کافی فراگیر نبوده و روزانه تعداد زیادی خودروی تک سرنشین در شهر تردد می کنند. هر روزی که می­گذرد، سلامتی شهروندان بیشتر تحت تاثیر آلودگی هوا، قرار میگیرد؛ مخصوصا کودکان و افراد مسن، که سیستم امنیتی بدنشان ضعیف تر است. در نتیجه اجرای طرح ترافیک، برای سلامت شهر و شهروندان بسیار ضروریست.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***

با وجود طرح های ترافیکی که در شهر تهران اجرا شده و همچنین با محدود کردن مناطق تردد خودروها، ساکنین تهران، جهت استفاده از اماکن عمومی، تفریحی و درمانی، ابتدا باید مسیر تردد و موقعیت مکانی آن ها را برای عبور و مرور به وسیله خودروی شخصی، بررسی کنند. مراکز درمانی مختلفی از جمله بیمارستان مدائن، سینا، پارس، ایرانشهر و مصطفی خمینی در محدوده طرح ترافیک و دوربین زوج و فرد هستند؛ اما ممکن است بپرسید که آیا بیمارستان امام خمینی در طرح ترافیک است؟

 


در ادامه به پاسخ این پرسش که «آیا بیمارستان امام خمینی در طرح ترافیک است» میپردازیم.

بیش از 40 سال است که طرح های گوناگونی با قوانین ترافیکی مختلف، در حال اجرا هستند. سال ۱۳۸۴، با افزایش آلودگی هوای تهران، طرح تردد نوبتی خودروهای با پلاک زوج و فرد، در مناطق پر تردد تهران، اجرا گردید. بنابر طرح زوج و فرد، خودروهای دارای پلاک زوج (اولین رقم از سمت راست)، اجازه تردد در روزهای زوج و خودروهای با پلاک فرد (اولین رقم از سمت راست)، اجازه تردد در روزهای فرد، در محدوده ترافیک را داشتند. در دل محدوده زوج و فرد، محدوده طرح ترافیک تهران 97 اصلی وجود دارد که عبور مرور خودروها به جز وسایل نقلیه عمومی، امدادی، نظامی و انتظامی، در این منطقه ممنوع بوده و تنها خودروهایی که دارای مجوز ورود به طرح هستند، اجازه تردد در این محدوده را دارند.


مناطق محدود به طرح زوج و فرد

ابتدا بهتر است مناطق موجود در طرح زوج و فرد شهر و طرح اصلی شهر تهران را بشناسیم.

محدوده طرح زوج و فرد، از شمال به اتوبان همت، از غرب به اتوبان چمران، از شرق به اتوبان امام علی و از جنوب به بزرگراه بعثت محدود شده است. در دل آن مناطق طرح اصلی، از شمال به خیابان مطهری، از غرب به خیابان کارگر، از شرق به هفده شهریور  و از جنوب به خیابان شوش محدود می‌شود. محدوده طرح اصلی در دل مرکز شهر است و ساکنین آن منطقه ملزم به تردد در زمان های خاصی هستند.

حال باید به بررسی موقعیت مکانی بیمارستان امام خمینی را بپردازیم. این بیمارستان در بزرگراه چمران، خیابان باقرخان وانتهای بلوار کشاورز قرار دارد. با توجه به اینکه طرح زوج و فرد ترافیک، از سمت غرب به اتوبان چمران محدود می شود، در نتیجه این بیمارستان در محدوده زوج و فرد قرار دارد و در طرح ترافیک نیست. در نتیجه برای تردد به سمت این بیمارستان بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و اگر تصمیم به استفاده از خودروی شخصی داشتید، باید در روزی که پلاک ماشینتان مشخص کننده آن است، به آنجا تردد کنید.

البته باید به این نکته توجه داشت که موقعیت مکانی بیمارستان امام خمینی در مرکز شهر واقع شده است. در نتیجه وسایل نقلیه عمومی بیشتری در این منطقه وجود داشته که در تمام ساعات روز در حال تردد هستند. بنابراین؛ لازم نیست نگران عبور و مرور حمل و نقل عمومی باشید.



تغییر طرح ترافیک

این روزها طرح ترافیک در شهر تهران دستخوش تغییراتی شده است. با توجه به قانون طرح جدید، دیگر زوج یا فرد بودن پلاک خودرو معیار تردد در محدوده زوج یا فرد نیست. تردد در این محدوده که به حلقه دوم ترافیکی شهر تهران شهرت یافته، بر مبنای سهمیه‌ای است که در هر فصل به میزان ۲۰ روز به هر خودرو تعلق می‌گیرد که البته قابل انتقال به فصل و یا خودروی دیگر نیست و شهروندان برای تردد در روز بیستم به بعد باید هزینه عوارض تردد پرداخت کنند.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران عنوان کرد که تنها خودرو‌هایی مشمول استفاده از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده حلقه دوم ترافیکی می‌شوند که در سامانه «my tehran» ثبت نام کرده باشند. بعد از ثبت نام در این سامانه، دوربین‌ها قادر به شمارش تردد آن‌ها خواهند بود و در غیر اینصورت، حتی یک روز تردد در حلقه دوم ترافیکی هم آن‌ها را مشمول هزینه خواهد کرد.


با توجه به مطالبی که در مورد طرح جدید ترافیکی عنوان شد، موقعیت مکانی امام خمینی از محدوده زوج و فرد خارج شده، و در روزهای مشخصی امکان تردد به سمت بیمارستان امام خمینی وجود دارد. اما باید نوجه کنید که حتما در سامانه «تهران من» ثبت نام کنید تا دوربین ها بتوانند تردد شما را شمارش کند. مگرنه هزینه های عوارضی که باید پرداخت کنید، بیش از پیش می شود. شما می توانید با خرید طرح ترافیک در هرجایی که طرح است نیز تردد نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.