فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

رقبای برلیانس در بازار خودروسازی داخلی و چینی

اگر می خواهید در مقام مقایسه رقبای برلیانس را بشناسید و مدل های مختلف این خودرو را با دیگر خودروهای چینی و خودرو های ایرانی مقایسه کنید، بد نیست این مطلب را تا انتها بخوانید. البته باید بدانید که نمی توانیم به طور کلی برای همه مدل های برلیانس رقیب های مشترکی را در نظر بگیریم. زیرا به هر حال با وجود تمام شباهت هایی که مدل های مختلف و طراحی ظاهر برلیانس با هم دارند، تفاوت های ریز آنها موجب تمایزهای جدی می شود. بنابراین هر مدل از برلیانس با توجه به ویژگی های اختصاصی که دارد، باید با خودرو های خاصی مقایسه شود و این در خصوص قیمت برلیانس با سایر خودروهای هم رده آن نیز صدق می کند. هر چند با ورود خودرو های چینی به بازار ایران، تعداد کمی از آنها توانسته ‌اند اعتماد مشتریان ایران را جلب کنند، اما با این حال محصولات خانواده برلیانس یکی از معدود خودروهایی هستند که به علت کیفیت ساخت نسبتا خوب و ویژگی ‌های مثبت تا حد زیادی جایگاه خود را در بازار ایران محکم کنند. پژو 207، رنو ساندرو، دانگ فنگ اچ سی کراس، تندر 90، دنا پلاس توربو، آریزو، چانگان، میتسوبیشی میراژ و ... نمونه هایی از رقبای برلیانس در تیپ ها و مدل های مختلف هستند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم. این خودروها در زمینه افت قیمت خودرو نیز بسیار ضعیف عمل می کنند.


---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---




علت تغییرات اساسی در رقبای برلیانس

آنچه که بازار خودروی داخلی در طی مدت یک سال گذشته تا به امروز تجربه کرده است، سبب شده است که رقبای برلیانس تغییر کنند. در هر صورت آنچه که باعث می شود یک خودرو با خودروی دیگری وارد کورس رقابت شود، ابتدا قیمت و بعد امکانات است. با توجه به اینکه در بازار خودروی ایران تغییرات شدید قیمتی، منجر به افزایش قیمت خودرو در بازه های زمانی نزدیک بهم شده است، قیمت برلیانس نیز افزایش یافته است. همین افزایش قیمت باعث شده است که در شکل و شمایل رقبای برلیانس تغییراتی ایجاد شود.


همچنین بخوانید: خرید طرح ترافیک روزانه

 


رقبای برلیانس H330

  • رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک

تندر 90 به عنوان یکی از پرفروش ترین خودروی داخلی و وطنی، این روزها در نمونه اتومات تولید و عرضه می شود. تندر 90 در مدل دنده ای نیز به اندازه کافی در دل خودروسواران جا باز کرده بود. این خودرو با داشتن بدنه ای مستحکم به عنوان یکی از خودرو های قوی در بین سایر خودرو های داخلی شناخته شده است. اکنون رنو تندر 90 پلاس اتومات به عنوان یکی از رقبای برلیانس H330 شناخته می شود. گرچه موتور ۱٫۶ لیتری با خروجی ۱۰۵ اسب بخار تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک از موتور ۱٫۶۵ لیتری ۱۱۴ اسب بخاری برلیانس ضعیف‌تر به نظر می ‌رسد، اما شتاب و سرعت بیشتری را برای تندر ۹۰ به همراه دارد. جالب است بدانید که مصرف سوخت برلیانس تقریبا ۲ لیتر کمتر از تندر ۹۰ هم هست. اما متاسفانه تندر 90 در طراحی ظاهری و جذابیت های بصری هیچ برتری نسبت به برلیانس ندارد. از این حیث در میدان رقابت با برلیانس H330 باخت سختی را متحمل می شود. این موضوع در مورد خودرو های ساخت داخل یا بهتر است بگوییم مونتاژ داخل، موضوعی تکراری است که واقعا نمی دانیم چرا خودروسازان هنوز و همچنان فکری به حال آن نمی کنند.


حتما بخوانید: طرح زوج و فرد در ویز


با عرض تاسف مجدد باید گفت که این خودرو داخلی حتی در مدل اتومات هم از امکاناتی مانند دکمه ‌های کنترلی روی فرمان، توزیع نیروی ترمز، سنسور عقب، نمایشگر، دوربین عقب، کی لیس، تهویه اتوماتیک و تعداد زیادی از دیگری آپشن ها بی بهره است، در حالی که تمام این آپشن ها در برلیانس H330 لحاظ شده اند. مشخص است که هر چند تندر 90 پلاس اتومات در لیست رقبای برلیانس H330 قرار گرفته است، اما خیلی زود به عنوان یک بازنده از میدان رقابت کنار گذاشته می شود.

  • دنا پلاس توربو

گرچه دنا پلاس توربو همچون دیگر خودرو های وطنی در بخش طراحی و زیبایی های ظاهری نسبت به برلیانس امتیاز کمتری می گیرد و حتی می توان گفت که بازنده محسوب می شود، اما نباید انکار کرد که این خودرو در بخش درون کابین در قسمت هایی بهتر و قابل قبول تر از برلیانس است. دنا پلاس توربو به عنوان یکی از سرسخت ترین رقبای برلیانس H330 در بخش فنی با داشتن موتور ۱٫۷ لیتری و خروجی ۱۵۰ اسب بخاری شرایط بهتری نسبت به برلیانس دارد. همچنین شتاب دنا طبق گفته ایران خودرو ۱۰ ثانیه است که نسبت به ۱۳٫۵ ثانیه برلیانس h330 بسیار سریع‌تر به نظر می ‌رسد.

همچنین باید بدانید که دنای ایرانی با داشتن امکاناتی نظیر دی لایت، کروز کنترل، مه شکن عقب، نور پردازی داخلی و تنظیم برقی صندلی از برلیانس در میدان رقابت پیشی می گیرد. دنا به عنوان یک خودروی جادار و بزرگ رقیب خوبی برای برلیانس h330 است. گرچه اگر ایران خودرو در تولید این ماشین از سیاستی جدید تر و جدی تر استفاده می کرد و تمام تکنولوژی های جدید را برای آن لحاظ می نمود، این خودرو می ‌توانست رقیب جدی‌تری برای بازار خرید و فروش برلیانس h330 باشد. اما با این وجود هنوز هم می توان از آن به عنوان رقیبی سرسخت برای برلیانس h330 یاد کرد.

  • آریزو ۵ دنده‌ای تیپ لاکچری

این خودرو به عنوان یکی از رقبای هم نژاد برلیانس قبل از افزایش قیمت‌ های جدید در نمونه اتوماتیک رو به روی برلیانس قرار می گرفت، اما در حال حاضر قیمت نمونه دنده‌ای آن با برلیانس h330 برابر شده است. به هر حال این خودرو را به عنوان یکی از رقبای برلیانس H330 می توان معرفی کرد. این خودروی چینی با موتور ۱٫۵ لیتری خود قدرت، شتاب و سرعت بیشتری نسبت به برلیانس دارد و در عین حال کم مصرف‌تر نیز هست. ابعاد آریزو ۵ در همه جهات از برلیانس h330 بیشتر است و طراحی خارجی و داخلی آن نیز زیباتر است.

آریزو ۵ دنده‌ای در تیپ لاکچری به کروز کنترل، دی لایت و مه شکن عقب مجهز است. این امکانات در برلیانس h330 وجود ندارد. در مقابل برلیانس ضعف ‌های خود را با امکاناتی مانند کی لس، استارت دکمه‌ای، ریموت شیشه بالابر، سانروف، ایزوفیکس، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ حالت، تهویه اتومات، مه شکن جلو، دوربین عقب، نویگیشن و نمایشگر ۷ اینچی جبران کرده است. بنابراین مشخص است که آپشن های رفاهی برلیانس بیشتر از آریزو است. لذا اگر کروز کنترل برای شما اهمیتی ندارد، برلیانس h330 انتخاب ایده آل تری خواهد بود.



دیگر رقبای برلیانس


رقبای برلیانس کراس

  • میتسوبیشی میراژ 2018
  • شورولت اسپارک 2017 و 2018
  • هیوندا اکسنت هاچ بک 2017


رقبای برلیانس  V5

  • چانگان CS35
  • هاوال H2
  • Lynk & Co 01

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.