فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

آموزش خرید طرح آلودگی هوا

اگر مطلب آموزش خرید طرح آلودگی هوا را تا انتها بخوانید به راحتی می توانید طرح ترافیک بخرید و با مجوز در محدوده‌های ترافیکی تردد داشته باشد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که خرید طرح ترافیک صرفا از طریق اینترنت و سامانه my tehran امکان پذیر است. بنابراین آموزش خرید طرح کنترل آلودگی هوا در واقع آموزش استفاده از سامانه تهران من هم هست. به عنوان یک شهروند تهرانی قطعا می دانید که معضل ترافیک و آلودگی هوای تهران، معضلی است که به تنهایی و به دست مسئولان حل نمی شود. قطعا وظیفه مسئولان برای کنترل و مدیریت این مشکل بیشتر از شهروندان است و آنها باید فکری اساسی و عملی برای حل این معضل داشته باشند، اما همکاری همه شهروندان برای کنترل این مشکل نیز موضوع مهم است که نباید نادیده گرفته شود.

---> برای استعلام خلافی با موبایل کلیک کنید <---



متاسفانه مشکل ترافیک تهران فقط موضوع آلودگی و حجم خودروها نیست. نبود یک فرهنگ درست و استاندارد برای رانندگی در معابر، نداشتن حمل و نقل عمومی قوی و پایدار، بی قانونی در ارائه برگه‌های معاینه فنی، پولی بودن مراکز معاینه فنی، بی توجهی به شرایط سخت اقتصادی اکثریت اقشار جامعه و بسیاری دیگر از موارد باعث می شود که معضل ترافیک همچنان به شکل یک معضل باقی بماند و حل نشود. تنها کار مهمی که مسئولان برای کنترل حجم آلودگی‌ها و ترافیک مناطق مرکزی تهران انجام می دهند، بازی با هزینه‌ای است که شهروند باید برای ورود به این مناطق بپردازد، اما غافل از اینکه اهرم پول همه جا نمی تواند بازدارنده باشد.


آموزش خرید طرح آلودگی هوا از ثبت نام شروع می شود


آموزش خرید طرح آلودگی هوا را باید از ثبت نام در سامانه تهران من شروع کنیم. اصلی‌ترین و اساسی‌ترین کاری که برای خرید طرح ترافیک باید انجام دهید، این است که وارد سامانه تهران من شوید و در این سامانه ثبت نام کنید. بدون ثبت نام در این سامانه نمی توانید از هیچ یک از خدمات و سرویس‌های تهران من استفاده کنید. برای ثبت نام در سامانه تهران من آدرس http://my.tehran.ir را در مرورگر خود وارد کنید تا به سایت تهران من وارد شوید. در صفحه اصلی سایت در سمت چپ، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا صفحه ثبت نام برای شما باز شود. در صفحه جدید روی گزینه «شخص حقیقی» کلیک کنید تا به صفحه بعد بروید. سپس اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. این اطلاعات را بر اساس فیلدهای موجود (کد ملی، تاریخ تولد و کد پستی، نام پدر و آدرس ) وارد کنید. کد امنیتی را هم با دقت تایپ کنید و به مرحله بعدی بروید. سپس نام کاربری و رمز عبور اختصاصی خود، آدرس ایمیل، شماره موبایل، شماره تلفن ثابت و تصویر کارت ملی خود را وارد کنید و وارد مرحله بعد شوید. در نهایت کدی را که به شماره موبایلی که در قسمت قبل وارد کرده اید، پیامک شده است، در فیلد فعال سازی نام کاربری وارد کنید و دکمه ارسال را کلیک کنید.




در ادامه آموزش خرید طرح آلودگی هوا باید اطلاعات خودرو را نیز در سامانه وارد کنید. برای این کار باید بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در سامانه به صفحه کاربری خود بروید و در قسمت داشبورد من، روی گزینه مدیریت خودروها کلیک کنید. باید مشخصات خودروی خود را در قسمت مدیریت خودروها وارد کنید. از بین گزینه‌های این بخش گزینه خودروهای تحت پوشش من را انتخاب کنید. برای اضافه کردن خودرو گزینه افزودن را بزنید و شماره پلاک و شماره VIN خود را وارد کنید. سپس مشخصات مالک و شماره شاسی و شماره موتور و تصویر کارت ماشین را وارد کنید تا ثبت خودروی شما تکمیل شود.


نحوه خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من


آموزش خرید طرح آلودگی هوا فقط به موضوع ثبت نام در سامانه تهران من محدود نمی شود. ثبت نام در این سامانه پیش نیاز خرید طرح ترافیک است. پس از ثبت نام در سامانه تهران من و ثبت اطلاعات خودرو باید بدانید که از کدام قسمت می توانید طرح ترافیک بخرید.

لازم است یادآوری کنیم که با هر ورود غیرمجاز در محدوده‌های طرح ترافیک تهران به صورت مجزا برای شما جریمه لحاظ می شود. بنابراین قبل از ورود به این محدوده‌ها حتما طرح رزور کنید و با مجوز وارد محدوده‌ها شوید تا فقط عوارض پرداخت کنید و مشمول پرداخت جریمه نشوید.




در ادامه آموزش خرید طرح آلودگی هوا باید بدانید که برای خرید طرح ترافیک لازم است در صفحه کاربری خود روی گزینه «خدمات طرح ترافیک» کلیک می کنید و گزینه «درخواست انتخاب روز» را انتخاب می کنید. در صفحه جدید، هر تعداد طرح برای هر روزی که نیاز دارید، انتخاب کنید و ثبت نهایی را بزنید. این کار را می توانید از یک هفته قبل انجام دهید یا حتی یک روز قبل از ورود به طرح انجام دهید.

توجه داشته باشید که مبلغ پرداختی برای ثبت «درخواست انتخاب روز» برای ورود به محدوده‌ طرح ترافیک، در حساب شما مسدود می شود. پس از بررسی تردد خودرو شما، مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ طرح ترافیک، از مبلغ مسدود شده کسر می شود و الباقی به حساب شما مرجوع می شود. به طور کلی نوع معاینه فنی، ساعت تردد، محدوده تردد و محدوده سکونت در تعیین نرخ طرح ترافیک تاثیر دارد. این فاکتورها بر اساس اطلاعاتی که شما در سامانه وارد کرده اید در محاسبه نرخ طرح ترافیک تاثیر خواهند داشت.


جمع بندی


در موضوع آموزش خرید طرح آلودگی هوا تلاش کردیم که نکات مهم برای خرید طرح ترافیک 98 را برای شما شرح دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که خرید طرح ترافیک برای هر شهروندی که می خواهد به صورت قانونی و مجاز در محدوده‌های ترافیکی تردد داشته باشد، لازم و ضروری است. عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی همواره کمتر از جریمه تردد غیرمجاز در این محدوده‌ها است. یادآوری می کنیم که در سامانه تهران من این امکان فراهم است که پیش از ثبت نام، فقط بر اساس شرایط اختصاصی خود قیمت خرید طرح ترافیک را با توجه به نوع معاینه فنی، ساعت تردد، محدوده تردد و محدوده سکونت محاسبه کنید. اما فراموش نکنید که برای استفاده از خدمات و سرویس‌های اصلی سامانه تهران من در زمینه ترافیک تهران، ثبت نام در این سامانه الزامی و اجباری است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.