فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

فرمون | استعلام خلافی خودرو هوشمند

با اپلیکیشن فرمون می تونید به راحتی خلافی خودرو خودتونو استعلام و پرداخت کنید. علاوه بر این استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و از همه مهمتر ارزش گذاری خودرو هم داره!

تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو چگونه اتفاق خواهد افتاد؟

پس از اعمال تحریم های یکجانبه و ناعادلانه آمریکا علیه کشور و جو روانی ایجاد شده پس از آن، قیمت دلار افزایش چندین برابری را پشت سر گذاشت. به همین موازات قیمت خودرو و بسیاری از کالاهای دیگر نیز جهش و رشدی بی سابقه داشته و از نرخ های قبلی خود فاصله گرفتند. نرخ دلار پس از گذشت چند ماه از آن اوج خود فاصله گرفته و به کانال های قیمتی بسیار پایین تری راه یافت، به همین ترتیب تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو نیز به نمایش درآمده و قیمت ها تا حدودی در سراشیبی قرار گرفتند.


***برای خرید طرح ترافیک و استعلام آنلاین خلافی با موبایل کلیک کنید.***

البته هنوز نمی توانیم نرخ کاهش قیمت ارز را با سرعت افت قیمت ها در بازار خودرو، همسو بدانیم و نرخ خودروها در این زمینه با سرعت کمتری در شیب نزولی به حرکت درآمده است. با این حساب برای خرید خودروی دست دوم نیز باید منتظر نزولی شدن قیمت ها بود و تصمیمات شتاب زده ای اتخاذ نکرد.


 

تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو

اگر چه با پایین آمدن نرخ دلار، روند صعودی قیمت خودروها، متوقف شده و دیگر آن قدرها با جهش های نقطه ای قیمت ها روبرو نیستیم، اما کاهش قیمتی نیز در حد انتظار به وجود نیامد. تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو را باید تا آن جایی موثر بدانیم که در هر خانواده خودرویی، چیزی از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان، افت قیمتی شکل گرفت. اما با این همه یک اتفاق بزرگ در این میان رخ داد؛ متقاضیان خرید خودرو برای خرید کردن دست نگاه داشتند. به واقع همیشه همین فرمول اتفاق می افتد؛ با افزایش قیمت خودرو، خریداران به صف شده و با کاهش قیمت آن، دست از خرید برمی دارند و فروشندگان پیش خواهند آمد.

متقاضیان خرید خودرو با سنجش شرایط بازار و افت قیمت دلار، انتظار کاهش قیمت ها در بازار خودرو را دارند و به این سبب دیگر راضی به خرید خودرو با قیمت های فعلی نخواهند بود. این رکود و شکل نگرفتن معاملات در این بازار، باعث می شود که فروشنده ها و به ویژه دلالان خودرو، قادر به حفظ قیمت ها در شیب تند نباشند. ادامه این روند باعث می شود که با کم شدن تقاضا و نبود مشتری خرید خودرو، قیمت ها در مسیر نزولی قرار بگیرند. با این حساب عجیب نیست که کارشناسان بازار، پیش بینی کاهش حداکثری در نرخ خودروها، در صورت تداوم کاهش قیمت ارز را دارند.

به این صورت در صورت تداوم در کاهش نرخ ارز و یا حداقل رسیدن به ثبات قیمت در این حوزه، باید منتظر باشیم که کاهش قیمت خودروها نیز ادامه پیدا کرده و به اندازه قابل ملاحظه ای برسد. به شکلی که حباب در بازار خودرو از میان برداشته شده و به قیمت های واقعی تری نزدیک شویم.


 

نقش دلالان در نفی تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو

اما در این میان متاسفانه مانند همیشه مشکلی بزرگ وجود دارد و آن هم حضور دلالانی است که مایل به کاهش قیمت ها نبوده و در مقابل آن مقاومتی حداکثری ایجاد می کنند. البته این اتفاق در بیشتر صنایع رخ داده و قیمت های بالا رفته، مقاومت زیادی در جهت بازگشت به اوضاع و نرخ های قبلی، نشان می دهند.

اما خبر خوب این است که در صورت تداوم کاهش نرخ ارز و ثبات در عدد آن، مقاومت بازار خودرو نیز بیشتر شکسته شده و شاهد بازگشت معنادارتری در این نرخ ها، به ویژه نرخ خودروهای داخلی خواهیم بود.

به جز این،  کارشناسان فعال در بازار خودرو، معتقد هستند که در شرایط فعلی، تعیین کننده قیمت خودرو، خریدار است و فروشنده قدرت مانور زیادی ندارد. این همان فرمول کاهش تقاضا و افزایش عرضه است که پیشتر به آن اشاره کردیم و باعث می شود که دیگر قیمت های کذب و حباب دار، قدرت مانور در بازار را نداشته باشند.

در شرایطی که برخی از خودروها توانستند با کاهش 10 میلیون تومانی در نرخ خود همراه شوند، عجیب نیست که در مدت زمان پیش رو و با ادامه دار شدن نرخ شکسته دلار، قیمت های به مراتب پایین تری را شاهد باشیم. در حقیقت انتظار می رود که در ماه های پیش رو، کارخانه های خودروسازی قادر به پایین آوردن نرخ های خود بوده و بالطبع آن ها، بازار آزاد نیز از قیمت های جدید تبعیت نماید.


 

سخن پایانی

لازم به ذکر است که بیشترین تاثیرپذیری از کاهش نرخ دلار را خودروهای حاضر در رده 40 تا 60 میلیون تومانی به خود گرفتند. این خودروها، در حقیقت همان خودروهای پرفروش بازار داخلی هستند که همچنان میزان معاملات آن ها، در قیاس با سایر خودروها بالاتر است.

با تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار خودروهای بین 40 تا 60 میلیون تومان و شکل گیری علل کاهش قیمت خودرو، خریداران به میدان آمده و البته با چوب قیمت گذاری خود، معاملات در این حوزه را شکل دادند. در صورتی که این رفتار خرید و فروش به سایر بازه های قیمتی نیز نفوذ پیدا کند، می توانیم انتظار داشته باشیم که رفته رفته معاملات خودرو در این رده ها نیز پا گرفته و به وضعیت مساعدتری وارد شود.

برای محاسبه افت قیمت خودرو می توانید از اپلیکیشن فرمون ایکس که یک اپ خلافی ماشین است، بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.